آموزش مدیریت تعارض کار-خانواده: یک بررسی تجربی در کارمندان زن
الموضوعات :مرضیه ملکیها 1 , ایران باغبان 2 , مریم السادات فاتحی زاده 3
1 - دانشجوی دکترا دانشگاه اصفهان
2 - استادیار دانشگاه اصفهان
3 - استادیار دانشگاه اصفهان
الکلمات المفتاحية: مدیریت تعارض, تعارض کارـخانواده, باور به خوداثربخشی, مدیریت نقشهای چندگانه,
ملخص المقالة :
ـک گروه شامل 62 زن متأهل و شاغل در دانشگاه اصفهان انتخاب وبه طور تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه جایگزین شدند و به پرسشنامههـای تعارض کارـخانواده (نت مهیر ،1996) و باور به خوداثربخشی (سیمون و هنسی، 2005) پاسخ دادند.گروه آزمایشی به مدت 6 جلسـه (دو ساعته) طی یک ماه تحت آموزش برنامه مدیریت تعارض بین کار و خانواده قرارگرفت. نتایج تحلیل کوواریانس کاهش معنادار تعارض کارـخانواده و افزایش باور بـه خوداثربخشی را درگروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه نشان دادند و تاثیر آموزش را در حل تعارضها برجسته کردند.