اثرات تجربه کاری بر ارزشهای حرفهای در دانشجویان
الموضوعات :
1 - مربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
الکلمات المفتاحية: دانشجو, ارزشهای حرفهای, تجربه کاری,
ملخص المقالة :
بـر پایه رویآورد ساختاری مبتنی بر تحلیل سطح ارزشهـای حرفهای (الیزور، 1984)، این پژوهش رابطه بین ارزشهای حرفهای و کار در حین تحصیـل دانشگـاهی را بررسی کرد. نمونهای به حجم 400 داتشجو (200 زن، 200 مرد، 200 شاغل و 200 غیرشاغل) از دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگـاه آزاد اسلامی انتخاب شدند و به پرسشنامه ارزشهای حرفهای (الیزور و دیگران، 1991) پاسخ دادند. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشـان دادند که سطوح ارزشهای حرفهای در بین دانشجویان شاغل و غیر شاغل معنادار نبودند. زنان در سطوح ارزشهای عاطفی (45/6=F، 011/0 (P<و ابزاری (09/17 =F، 001/0(P< و امکانات (54/11=F، 001/0(P< نمره بالاتری نسبت به مردان به دست آوردند. اثر تعاملی شغل و جنس نیز در هیچ سطحی معنادار نبود.