طراحی کارت امتیازی متوازن تجدید نظر شده در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با استفاده از برنامه ریزی خطی
الموضوعات : پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کارمیر بهادر قلی آریا نژاد 1 , محمود مدیری 2 , امیر کرباسی یزدی 3
1 - استاد دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت
2 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
3 - کارشناس ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
الکلمات المفتاحية: برنامه ریزی خطی, کارت امتیازی متوازن, منظر مشتری, منظر مالی, منظر فرایندهای داخلی, منظر رشد و یادگیری, منظر زنجیره تامین, منظر پاسخگویی اجتماعی,
ملخص المقالة :
مدل کارت امتیازی متوازن به عنوان روشی جامع برای ارزیابی عملکرد سازمانها به کار می رود.در این مدل،با تمرکز بر استراتژی های سازمان و ایجاد ارتباط منطقی و صحیح با همه ابعاد انسانی(مناظر مالی ،مشتری،فرایندهای داخلی،رشد و یادگیری)برای رسیدن به اهداف آن سازمان و ارزیابی آنها یاری می رساند.در این مقاله هدف،بیان مفاهیم و سیر تکامل کارت امتیازی متوازن در ابعاد دولتی و خصوصی و معرفی مناظر زنجیره تامین و پاسخگویی اجتماعی،به عنوان دو منظر جدید در کارت امتیازی متوازن و سپس تعیین سنجه ها برای هر یک از مناظر و رتبه بندی آنها به وسیله برنامه ریزی خطی است.