مطالعه کیفی مدیریت منابع انسانی سبز مطالعه موردی: وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران
الموضوعات :علی علمی 1 , شیوا آزادفدا 2 , رضا شجیع 3 , احد رضایان قیه باشی 4
1 - دانشجوی دکترا مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران ـ استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
3 - استادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور البرز ایران، مدعو گروه مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
4 - دانشآموخته دکتری و پسا دکتری گروه آینده پژوهش دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ، مدعو گروه مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: مدیریت, وزارت ورزش و جوانان, : منابع انسانی سبز,
ملخص المقالة :
هدف از این پژوهش مطالعه کیفی مدیریت منابع انسانی سبز در وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران است. روش پژوهش حاضر کیفی و از نوع اکتشافی است. جامعه آماری متخصصین، کارشناسان دارای سابقه تدریس دانشگاهی وفعالان حوزه مدیریت منابع انسانی سبز، کارشناسان فدارسیونها و هیئت های ورزشی، کارکنان و مسئولین ادارات ورزش و جوانان، سیاست گذاران و مشاوران ورزشی بودند. روش نمونهگیری به صورت نمونهگیری غیر احتمالی، با انتخاب هدفمند و با حداکثر تنوع یا ناهمگونی استفاده شد. اندازه نمونه در این پژوهش بر مبنای شاخص اشباع نظری برابر با 20 نفر بود. ابزار اندازهگیری مصاحبه باز بود و بر مبنای سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزنینشی تحلیل شد. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل مصاحبه های کیفی نشان داد که تدوین مدل مدیریت منابع انسانی سبز در وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران از 102 کد باز تشکیل شده است و همچنین 12 مقوله محوری تشکیل شده است. در نهایت میتوان گفت توجه مدیران وزارت ورزش و جوانان به مقوله مدیریت منابع انسانی سبز میتواند در بهبود سازمان و پایداری هرچه بیشتر آن کمک نماید.
حسین پورپناهی، شقایق؛ طباطبایی، سیدمحمد. (۱۳۹۸). تاثیر برون سپاری واحد فناوری اطلاعات بر رضایتمندی مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی سودمندی ادراک شده (مطالعه موردی: بانک ملی استان آذربایجان شرقی)، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت،مهندسی صنایع، اقتصاد و حسابداری، تفلیس-گرجستان، دبیرخانه دائمی با همکاری دانشگاه امام صادق(ع).
درویشی، علی؛ میرزایی کالار، اکبر. (۱۳۹۸). چارچوب مشارکت ذینفعان در تصمیمات ورزش مدارس، سومین کنگره ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت، گیلان، دانشگاه گیلان.
سلطانیان, لیلا؛ نصیرزاده، عبدالمهدی؛ نیک بین، برانوش. (۱۳۹۶). بررسی راهکارهای بازاریابی به منظور توسعه و ترویج ورزش والیبال دانشجویی (مطالعه موردی: دانشگاه پیام نور)، اولین همایش ملی پژوهش های کاربردی در والیبال، همدان، دانشگاه پیام نور.
شعبانی بهار، غلامرضا؛ ایزدی، علیرضا؛ گودرزی، محمود؛ هنری، حبیب. (1396). تدوین برنامه راهبردی بازاریابی باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران به روش SWOT، پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، 6(2)، 34-21.
منافی، فریدون؛ رمضانی نژاد، رحیم؛ گوهررستمی، حمیدرضا؛ دستوم، صلاح. (1396). تحلیل روند توسعه ورزش دانشگاهی ایران در برنامههای کلان اول تا پنجم توسعه، مدیریت و توسعه ورزش، 6 (1)، 86-67.
Allen, R., & Ross, C. M. (2013). An Assessment of Proximity of Fitness Facilities and Equipment and Actual Perceived Usage by Undergraduate University Students: A Pilot Study. Recreational Sports Journal, 37(2).
Creon, M. J., Grover, V., & Teng, J. T. (2017). Theoretical Perspectives on the Outsourcing of Information Systems. In Outsourcing and Offshoring Business Services (pp. 25-52). Palgrave Macmillan, Cham.
Diehl, K., & Hilger, J. (2016). Physical activity and the transition from school to university: A cross-sectional survey among university students in Germany. Science & Sports.
Fang, F. (2016). A Study on the Risk of Small and Medium Enterprises Financial Outsourcing in China. Open Journal of Social Sciences, 4(10), 1.
Fullerton, D. S. (2011). A collaborative approach to college and university student health and wellness. New Directions for Higher Education, 153(2), 61-69.
Lee, S., & Walsh, P. (2011). SWOT and AHP hybrid model for sport marketing outsourcing using a case of intercollegiate sport. Sport Management Review, 14(4), 361-369.
Macdonald, D., Johnson, R., & Lingard, B. (2020). Globalisation, neoliberalisation, and network governance: an international study of outsourcing in health and physical education. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 1-18.
Malina, R., Bouchard, C., Bar – Or, O. (2004). Growth, Maturation and Physical Activity (second edition). Champaign: IL. Human Kinetics
Manoli, A. E., & Hodgkinson, I. R. (2017). Marketing outsourcing in the English Premier League: the rights holder/agency interface. European Sport Management Quarterly, 17(4), 436-456.
McGovern, G., & Quelch, J. (2005). Outsourcing marketing. Harvard Business Review, 83(3), 22-26.
Mosca, J. B., & Bordelon, G. R. (2017). Human Resource Managers Detect Management & Legal Disadvantages to Outsourcing. Business, Management and Economics Research, 3(2), 8-17.
Park,J.Kim,J. (2005). The impact of ls sourcing type on service quality and maintenance efforts. Information & management.
Park, J. E., Lee, S., & Morgan, R. M. (2011). A negative side of outsourcing marketing functions and market-based learning process. Journal of Strategic Marketing, 19(5), 471-486.
Park, J. E., & Morgan, R. M. (2017). Outsourcing Marketing and Organizational Learning: Managing Customer Relationship Management. Journal of Marketing Thought, 4(1), 27-45.
Petry, K., Froberg, K., Madella, A., & Tokarski, W. (2008). Higher Education in Sport in Europе. From Labour Market Demand to Training Supply. Meyer &Meyer Sport (Uk)
Popp, N., Jensen, J. A., McEvoy, C. D., & Weiner, J. F. (2020). An examination of the effects of outsourcing ticket sales force management. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship.
Reed, J. (2007). Perceptions of the availability of recreational physical activity facilities on a university campus. Journal of American College Health, 55(4), 189-194.
Sardar, S., Lee, Y. H., & Memon, M. S. (2016). A Sustainable Outsourcing Strategy Regarding Cost, Capacity Flexibility, and Risk in a Textile Supply Chain. Sustainability, 8(3), 234.
Skålén, P. (2009). Service marketing and subjectivity: the shaping of customer-oriented employees. Journal of Marketing Management, 25(7-8), 795-809.
_||_