بررسی تاثیر ویژگیهای تبلیغاتی رسانههای اجتماعی بر قصد خرید مشتری (مطالعه موردی: کاربران شرکت ایرانسل در شهر تهران)
الموضوعات : مطالعات رفتاری در مدیریترزین بزازیان قدیم 1 , ناصر آزاد 2
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2 - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: تبلیغات رسانههای اجتماعی, قصد خرید مشتری, شرکت ایرانسل,
ملخص المقالة :
قرن بیست و یکم یا به عبارتی عصر اطلاعات فرصتها و چالشهایی برای جهان ما، جهان بدون مرز، به ارمغان آورده است نکته مهم این است که مدیران با یک محیط بین المللی پویا و به هم پیوسته مواجه شده اند.یکی از چالشهای مهم در عصر حاضر پیدایش رسانههای اجتماعی در کنار رسانههای سنتی و ایفای نقش آنها در حوزههای مختلف بوده است که یکی از مهمترین حوزههای آن بازاریابی میباشد. هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر ویژگیهای تبلیغاتی شرکت ایرانسل در رسانههای اجتماعی بر قصد خرید میباشد. تحقیق، به لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه انجام، توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل کاربران شرکت ایرانسل درشهر تهران میباشند، که پس از نمونه گیری به روش غیراحتمالی در دسترس تعداد 384 پرسشنامه جمعآوری شد. از پرسشنامه الالوان (2018) و کلر و لهمن (2003)، برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق استفاده شده است و دادههای جمع آوری شده از طریق نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای تحقیق نشان داد که ویژگیهای تبلیغات در رسانههای اجتماعی (تعامل، انگیزههای لذت و خوشی و ارزشمندی اطلاعات، ) بر طرز فکر مصرف کنندگان و قصد خرید آنان تاثیر مثبت و معنی داری دارند.