ارائه مدل ارزش ویژه برند با تاکید بر هوشمندی رقابتی در شرکتهای دانش بنیان
الموضوعات : مطالعات رفتاری در مدیریتسیامک کردستانی 1 , عباس حیدری 2 , سینا نعمتی زاده 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: ارزش ویژه برند, هوشمندی رقابتی, شرکتهای دانش بنیان,
ملخص المقالة :
این پژوهش ارائه مدل ارزش ویژه برند با تاکید بر هوشمندی رقابتی در شرکتهای دانش بنیان بوده است. شرکتهای دانش بنیان از رشد کمی و کیفی قابل توجهی برخوردار بوده و به سرعت از پتانسیل بالایی در جهت ایجاد رشد و رونق اقتصادی برخوردار است با این حال، شرکتهای بایستی با توجه به فرصتهای موجود از طریق رسانه های جمعی در جهت توسعه شرکتهای دانش بنیان استفاده کنند. تحقیق مورداستفاده در این مقاله از نوع کیفی-کمی با استفاده از رویکرد داده بنیاد و پیمایش مبتنی بر پرسشنامه بوده است. جامعه آماری تحقیق متشکل از مدیران شرکتهای دانش بنیان بوده که محقق با استفاده از نمونهگیری نظری و انجام 15 مصاحبه دادهها ی موردنیاز خود را جهت تحلیل به دست آورده است. در بخش کمی تحقیق نیز نمونهای متشکل از 253 نفر از مدیران شرکتهای دانش بنیان انتخاب شد. برای تحلیل دادهها در بخش کیفی از تئوری دادهبنیاد و در بخش کمی از تکنیک حداقل مربعات جزئی استفاده شده است.
_||_