بررسی تاثیر فعالیت های رسانه های اجتماعی بر رضایت از تجارت الکترونیکی و قصد خرید در رویکردهای جدید حکمرانی اسلامی
الموضوعات :زهرا حجتی کوشالی 1 , محسن امینی خوزانی 2 , علیرضا روستا 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2 - گروه مهندسی مالی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: قصد خرید, اعتماد در فضای حکمرانی اسلامی, فعالیت های رسانه های اجتماعی, رضایت از تجارت الکترونیک,
ملخص المقالة :
با رواج اینترنت، رسانه های اجتماعی تبدیل به ابزار مهمی برای رویدادهای بازاریابی آنلاین شده اند. افراد و شرکت ها هر دو صفحات هواداری در پلتفرم های آنلاین ایجاد میکنند و فرصتهای کسب و کار را با استفاده از رسانههای اجتماعی گسترش میدهند. می توان این پژوهش را از لحاظ هدف تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی نام برد. تحقیق حاضر را میتوان از نوع تحقیقات توصیفی از نوع همبستگی و از نوع معادلات ساختاری به حساب آورد. در میان انواع روش های تحقیق توصیفی در زمره مطالعه موردی قرار میگیرد و از نوع کمی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا هستند. لذا حجم جامعه نامحدود و شمارش پذیر در نظر گرفته و حجم نمونه با توجه با فرمول کوکران 384 نفر مشخص گردید. نتایج نشان میدهد این مدل به درک کاربران از قصد بکارگیری از رسانه اجتماعی کمک میکند. بازاریابی رسانه اجتماعی به مخاطب هدف دست یافته و از طریق رابطه نزدیک و بلندمدت با جامعه آنلاین، اثر اطلاعات انتقالی را بهبود میبخشد. ارائه دهندگان خدمات رسانه اجتماعی باید نحوه افزایش اثرات فعالیتهای بازاریابی رسانه اجتماعی را مدنظر داشته باشند.
_||_