پیشایندهای مولفه اعتماد و همیاری از ابعاد سرمایه ی اجتماعی برابعاد پیشرفت تحصیلی دانشجویان سال سوم و چهارم رشته روانشناسی دانشگاه علوم تحقیقات
الموضوعات : علوم اجتماعیفرشته السادات فخرزاده ضیابری 1
1 - کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی
موسسه غیرانتفاعی علامه جعفری
الکلمات المفتاحية: سرمایه اجتماعی, اعتماد, پیشرفت تحصیلی, همیاری,
ملخص المقالة :
. در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات ابتدا دانشجویان مشخص میشوند .سپس اهداف تحقیق برای هر یک از آزمودنی ها توضیح داده شده و پرسش نامه ها ی پژوهش دراختیار آنها قرار گرفته و از آنها خواسته شد که به دقت سؤالات را مطالعه نموده و پاسخ های موردنظر را متناسب با ویژگی های خود انتخاب کنند و سؤالی را تا حد امکان بی جواب نگذارند و نهایتا داده های جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند . لازم به ذکر است که آزمودن ی ها، ابزار تحقیق را به صورت گروهی به مدت تقریبی 20 دقیقه در محل کلاس تکمیل می کنند.اطلاعات به دست آمده از طریق پرسشنامه های ذکر شده در دو سطح توصیفی (میانگین،انحراف معیار و دامنه) و استنباطی (رگرسیون ساده، رگرسیون چندگانه، تحلیل عاملی، ضریب تفکیکی) مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. و داده ها از طریق نرم افزار spss مورد آنالیز قرار میگیرند. روش آماری که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفت در سطح آمار توصیفی از فراوانی، درصد فراوانی و نمودار و در سطح آمار استنباطی از روش آماری F ( تحلیل واریانس و تحلیل رگرسیون) می باشد .نتایج نشان داد که بین مولفه اعتماد از ابعاد سرمایه ی اجتماعی با سایر ابعاد پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه ای معنادار وجود دارد و بین مولفه مشارکت از ابعاد سرمایه اجتماعی با سایر ابعاد پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه ای معنا داروجوددارد.
_||_