شناخت عناصر و مؤلفه های اثربخش تشکیل دهندة مدل تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی
الموضوعات :فاطمه حق نژاد 1 , رسول عسگرپور 2 , احمدرضا شکرچی زاده 3 , رضا ابراهیم زاده دستجردی 4 , شیوا صمصام شریعت 5 , محمد حسین آرمان 6
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت، واحد نجفآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد ، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت، واحد نجفآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجفآباد، ایران ( نویسنده مسؤول)
3 - استادیار گروه مدیریت، واحد نجفآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجفآباد، ایران
4 - استادیار گروه مدیریت، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
5 - استادیار گروه سمشناسی بالینی، مرکز تحقیقات سم شناسی بالینی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
6 - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مبارکه، اصفهان، ایران
الکلمات المفتاحية: ", بهداشت عمومی", , ", تبلیغات, ", ", تبلیغات پوستری", , ", پوستر", ,
ملخص المقالة :
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بکارگیری مدل تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی میباشد. این پژوهش از نظر هدف، در دسته پژوهشهای کاربردی و بر اساس نحوه جمع آوری داده ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش عبارتند از کلیه مدیران مراکز بهداشتی استان اصفهان که در سال 1401 به خدمت اشتغال داشته و تعداد آنها 249 نفر بود، که تعداد 150 نفر به عنوان نمونه تحقیق، به روش نمونه گیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند.۰در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. برای تحلیل دادههای گردآوری شده از آزمونهای کولموگروف- اسمیرنف، به منظور نرمال بودن دادهها و همچنین تحلیل عاملی تاییدی و روش معادلات ساختاری از نرم افزار (AMOS24) استفاده شد. یافتهها نشان داد که در بین مولفههای مورد مطالعه به ترتیب: راهکارها با ضریب مسیر(80/۰)، اثربخشی(84/۰)، بسترهای حاکم(92/۰)، موانع با ضریب مسیر (94/۰) و مولفههای موثر(97/۰) بیشترین تاثیر را در مدل تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی دارند. مدل حاصل از این پژوهش میتواند راهگشای دست اندرکاران و برنامهریزان بخش بهداشت و درمان جهت برنامه ریزی به منظور اثر بخش بودن کمپین های تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه و نیز ایجاد فرصتهای نوآورانه جهت افزایش بهرهوری در این حوزه میباشد