تحلیل شکاف بین انتظارات و ادراکات کاربران از سیستم اطلاعات دانش آموزی مدارس (مورد مطالعه: مدیران و معاونین اجرایی مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه)
الموضوعات :خالد غفوری 1 , بی بی عشرت زمانی 2 , محمدصادق کریمی 3 , میترا میرزاآقایی کیاکلایی 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
2 - استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
3 - مربی پردیس شهید صدوقی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه و دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه اصفهان
4 - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
الکلمات المفتاحية: مدارس ابتدایی, تحلیل شکاف, سیستم های اطلاعاتی, سیستم دانش آموزی,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف تحلیل شکاف بین انتظارات و ادراکات کاربران از سیستم اطلاعات دانش آموزی انجام شد. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کاربران (مدیران و معاونین اجرایی) مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه به تعداد 281 نفر می باشد. بر اساس جدول مورگان و به صورت تصادفی ساده، 162 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه توسط اساتید مورد تأیید قرار گرفت. برای بررسی پایایی پرسشنامه نیز، بهدست آمدن مقدار 78/0 برای آلفای کرونباخ، حاکی از پایایی قابل قبول پرسشنامه میباشد. مبنای کار مدل سروکوال و برای محاسبه میانگین و انحراف معیار ادراکات و انتظارات، آزمون نرمال بودن توزیع دادهها، بررسی معناداری شکاف و مشخص ساختن ترتیب شکاف از تکنیکهای آمار توصیفی و استنباطی در نرمافزار SPSS 20 استفاده شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین انتظارات و ادراکات کاربران شکاف وجود دارد. بنابراین نیاز به طراحی مجدد سیستم دانش آموزی بر اساس انتظارات کاربران احساس می شود.
_||_