ارزیابی کارآمدی دوره های یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تربیت مدرس از دیدگاه کاربران
الموضوعات :حسن رستگارپور 1 , سحر گرجی زاده 2
1 -
2 -
الکلمات المفتاحية: ارزیابی, کارآمدی, یادگیری الکترونیکی, دانشگاه تربیت مدرس,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش، ارزیابی کارآمدی دورههای یادگیری الکترونیکی دانشگاه تربیت مدرس از دیدگاه کاربران است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه، دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تربیت مدرس میباشند. حجم نمونه، شامل 66 نفر از دانشجویان رشتههای فنآوری اطلاعات، فنآوری اطلاعات و ارتباطات، حقوق خصوصی، حقوق بینالملل و مدیریت سیستم، از جامعه دانشجویان این رشتهها بودهاند که با شیوه نمونهگیری غیرتصادفی هدفمند انتخاب شدهاند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته 53 سؤالی بسته پاسخ پنج گزینهای با هشت معیار، استفاده شده است. پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 96/0 برآورد گردید و روایی آن مورد تأیید متخصصان مربوطه قرار گرفت. در این پژوهش، از تی تک متغیری برای هر آیتم استفاده و تفسیر شده است. نتایج پژوهش، به لحاظ آماری نشانگر آن است که کاربران سامانه یادگیری الکترونیکی به سامانه دسترسی مطلوب دارند؛ از پشتیبانی مناسب بهرهمند میباشند؛ از آزمون و ارزشیابی مناسب بهرهمند میباشند؛ از تمرینها و تکالیف مناسب بهرهمند نمیباشند، از منابع مناسب بهرهمند میباشند؛ از محتوای الکترونیکی مناسب بهرهمند نمیباشند، از واسط کاربری مناسب بهرهمند نمیباشند؛ و از ارایه درس مناسب بهرهمند میباشند.