تحلیل بازاریابی آموزشهای فناوری اطلاعات بانوان استان مازندران
الموضوعات :ترانه عنایتی 1 , علیرضا عالی پور 2
1 - دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
2 - استادیار دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، نوشهر، ایران دانشگاه علوم دریایی
الکلمات المفتاحية: فناوری اطلاعات, آموزش, اشتغال,
ملخص المقالة :
هدف از انجام این پژوهش، بررسی وضعیت بازاریابی آموزشهای فناوری اطلاعات ویژه بانوان استان مازندران بود. جامعه مورد مطالعه، شامل اطلاعات مرتبط با زنانی است که طی سالهای 1392 الی 1396، آموزشهای فناوری اطلاعات را در اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان مازندران را گذراند. آمار مذکور از واحد مشاوره و رهگیری اشتغال اداره کل آموزش فنی و حرفهای مازندران، اطلاعات زنان شاغل آموزش دیده در حوزه فناوری اطلاعات مورد رصد قرار گرفتند. در مرحله بعد با استفاده از نظرات 50 نفر از خبرگان؛ تجزیه و تحلیل SWOT در راستای بازاریابی آموزشهای فناوری اطلاعات بانوان استان مازندران انجام گرفت. یافتههای تحقیق با در نظر گرفتن ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و عوامل خارجی؛ 2 راهبرد اصلی در کنار 5 سیاست ارائه گردید؛ این راهبردها شامل: راهبرد 1: توسعه آموزش دورههای جدید مهارت محوری فناوری اطلاعات (همراه با سیاستهای اجرای دوره های جدید آموزشی برای فناوری اطلاعات ویژه بانوان و تدوین برنامه درسی دورههای کوتاه مدت در حوزه فناوری اطلاعات در مازندران)؛ راهبرد 2: توسعه فرهنگ و آموزش کسب و کار اینترنتی (همراه با سیاستهای در نظرگفتن محتوای اشتغال بازار فناوری اطلاعات در کتب درسی دوره متوسطه اول و دوم، پیادهسازی دوره های آموزشی کارآفرینی در فناوری اطلاعات و برنامه ریزی عملی صدا و سیما از ورود بانوان به بازار فناوری اطلاعات) بودند.
_||_