ارزیابی وضعیت آموزش مجازی در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاه های تهران از دیدگاه دانشجویان
الموضوعات :رمضان جهانیان 1 , شکوفه اعتبار 2
1 - هیات علمی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
2 -
الکلمات المفتاحية: دانشگاه, آموزش, یادگیری, آموزش الکترونیکی, رضایت دانشجویان,
ملخص المقالة :
هدف تحقیق حاضر، ارزیابی وضعیت آموزش مجازی در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاههای کشور از دیدگاه دانشجویان است که به روش توصیفی و بهصورت پیمایشی اجرا گردید. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه دانشجویان شرکتکننده در مراکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاههای سراسری شهر تهران در سال تحصیلی 90- 1389 به تعداد 400 نفر بود. نمونه آماری، بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان، 196 نفر بود که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری دادهها، پرسشنامه محققساخته بود که بر اساس مقیاس پنج درجهای لیکرت تهیه شد. یافتهها نشان داد که دانشجویان شرکتکننده در دورههای آموزش مجازی مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاهها از دسترسی به امکانات مراکز آموزشهای مجازی، یادگیری از طریق این روش و کاربرد روش آموزش مجازی، رضایت داشتند؛ هر چندکه، نگرش مثبتی به دورههای آموزشی مجازی نداشتند.