شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر برندسازی آموزش مجازی دانشگاه اصفهان
الموضوعات :
سهیلا محرابی
1
(
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
)
بی بی عشرت زمانی
2
(
استاد گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
)
سید باقر رشید
3
(
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
)
الکلمات المفتاحية: راهبرد, برند, انسان, آموزش مجازی, فرآیند, زیرساخت,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر، شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر برندسازی آموزش مجازی دانشگاه اصفهان میباشد. این پژوهش، از نظر ماهیت آمیخته اکتشافی و از حیث هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان مجازی دانشگاه اصفهان، در سه رشته تحصیلی کتابداری، مدیریت اجرایی و مدیریت ارشد کسب و کار (MBA)، در سال تحصیلی 94-1393 میباشد. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، 188 دانشجو به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها با استفاده از منابع کتابخانهای و اینترنتی و نظر استادان، مؤلفههای برندسازی در دانشگاه استخراج و برای تنظیم پرسشنامه استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. پس از شناسایی مؤلفهها و دستهبندی آنها تحت چهار مؤلفه اصلی انسان، راهبرد، زیرساخت و فرآیند به بررسی و اولویتبندی هر کدام از گویهها در هر مؤلفه پرداخته شد. یافتهها نشان داد که در مؤلفه راهبرد میزان شهریه دریافتی، در مؤلفه زیرساخت گویه سهولت دسترسی به پرتال دانشگاه، در مؤلفه انسان گویه بهکارگیری نیروهای با مهارت و تخصص ویژه در دانشگاه و نهایتاً در مؤلفه فرآیند گویه کمکهای مالی به دانشجویان دارای بیشترین اهمیت در جذب دانشجویان مجازی در دانشگاه اصفهان بودند.
e-learning: Quality, interopferability and Standards in e-learning. Trondheim, Norway: TISIP Research Foundation.