عوامل مؤثر بر موفقیت پیادهسازی یادگیری از طریق موبایل با استفاده از نظریه کنش منطقی
الموضوعات :
حسین مولائیعلیآباد
1
(کارشناس ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران)
شهرام مهرآور گیگلو
2
(دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران)
اباصلت خراسانی
3
(دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران)
کوروش فتحیواجارگاه
4
(استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران)
الکلمات المفتاحية: یادگیری از طریق موبایل, نظریه کنش منطقی, پتروشیمی شازند,
ملخص المقالة :
هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل مؤثر بر موفقیت پیادهسازی یادگیری از طریق موبایل در کارکنان شرکت پتروشیمی شازند با استفاده از نظریه کنش منطقی میباشد. روش پژوهش از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از حیث گردآوری دادهها از نوع توصیفیـ همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارکنان شرکت پتروشیمی شازند است که حجم آنها در سال 1393 مجموعاً، 1700 نفر میباشد. از بین آنها، با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده 313 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامه محققساختهای استفاده شد که پایایی برای کل پرسشنامه برابر 0/88 به دست آمد. همچنین برای بررسی سؤالهای پژوهش، از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. با توجه به نتایج بهدست آمده از میزان تمایل به یادگیری، میزان کنترل رفتاری، میزان آگاهی و ذهنیت و قصد یادگیری در بین کارکنان شرکت پتروشیمی شازند نشان میدهد که ذهنیت بسیار مثبت و موافقی در مورد این نوع از یادگیری در بین کارکنان این شرکت وجود دارد. همچنین، تمایل به یادگیری، کنترل رفتاری، آگاهی و ذهنیت؛ قصد یادگیری از طریق موبایل در شرکت پتروشیمی شازند را پیشبینی میکند.