تحلیلی بر مولفه اخلاق مداری شخصیت برند در آموزش عالی
الموضوعات :مریم رحمانی منش 1 , بدری شاه طالبی 2
1 - دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران.
الکلمات المفتاحية: آموزش عالی, شخصیت برند, بازآفرین اخلاقی, فضیلت مداری,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر تحلیل مولفه اخلاق مداری شخصیت برند در آموزش عالی به روش تحلیل مضمون است. مضامین شخصیت برند در فاز اول پژوهش(کیفی)با روش تحلیل مضمون در محیط پژوهش منابع اطلاعاتی در حوزه برند و شخصبت برند در پایگاه های اینترنتی معتبر به روش نمونه گیری هدفمند ملاک محور63عنوان مقاله و کتاب شناسایی گردید.در فاز دوم(کمی)جامعه آماری شامل اعضای هیات علمی دانشگاه های جامع ازاد اسلامی ایران با روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس تعداد 32دانشگاه انتخاب گردید.ابزار پژوهش،پرسشنامه123گویه ایی محقق ساخته تنظیم شد. جهت تحلیل استنباطی داده های پرسشنامه از روش تحلیل عاملی تاییدی استفده که بر این اساس مضمون سازمان دهنده اخلاق مدار شامل دو مضمون پایه ارزش قائل بودن برای فضیلت و باز آفرین اخلاقی است.نتایج تحلیل عاملی جهت اعتبار یابی مدل، مضمون ارزش قائل بودن برای فضیلت با بار عاملی90/0نشان از اثربالا تبیین کنندگی است و نیز همه ی مضامین با بار عاملی بالا مورد تایید قرار گرفتند که نشان از اعتبار بالای مدل بود.همچنین مقادیر ضریب آلفای کرنباخ 82/0در سنجش پایایی که نشان دهنده همبستگی درونی بالا در معرف های مضامین است.نتایج می تواند به عنوان الگویی مناسب از شخصیت برند با ویژگی اخلاق مداری برای ایجاد مزیت استراتژیک و تاکتیک راهبردی در موفقیت معطوف به آینده آموزش عالی مورد استفاده قرار گیرد زیرا دانشگاه دارای شخصیت برند اخلاق مدار، تأثیر چشمگیری بر نتایج دانشگاه دارد وباعث افزایش بهره وری و بهبود ارتباطات می گرددو نیز درجه خطرپذیری کاهش می یابدچون با وجود اخلاق در سازمان آموزشی جریان اطلاعات به راحتی تسهیل میگردد
_||_