رابطه بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت ﺑﺎ عملکرد شرکت ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﺍﺭزﺵ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ
الموضوعات :فاطمه هوشنگی 1 , الهه معصومی 2
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
2 - استادیارگروه مدیریت بازرگانی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
الکلمات المفتاحية: عملکرد شرکت, حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت, ﺍﺭزﺵ ﮐﺴﺐﻭﮐﺎر, ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎر,
ملخص المقالة :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت ﺑﺎ عملکرد شرکت ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﺍﺭزﺵ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در شعب مرکزی بانکهای استان گلستان انجام گرفت. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری میباشد. جامعه آماری شامل شعب مرکزی بانکهای استان گلستان میباشد که باتوجه به تعداد کم جامعه آماری همه شعب مرکزی بانکها به روش سرشماری انتخاب شدند و پرسشنامه در اختیار رؤسا و معاونین شعب به تعداد 180 نفر قرار گرفت و تعداد 126 پرسشنامه صحیح برگشت داده شد. گردآوری دادهها به وسیله ابزار پرسشنامه انجام گرفت. روایی پرسشنامه به تأیید خبرگان و پایایی آن بالای 0.70 از طریق آزمون آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها ازاز نرمافزار Smart-PLS نسخه 3 استفاده شد. نتایج نشان داد بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت با ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ، ﺳﻮدآﻭﺭی، ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ و ﺍﺭزﺵ ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ رابطه معنیداری وجود دارد. بین ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ با ﺍﺭزﺵ ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ، ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ و ﺳﻮدآﻭﺭی رابطه معنیداری وجود دارد. بین ﺍﺭزﺵ ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ با ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ و ﺳﻮدآﻭﺭی در شعب مرکزی بانکهای استان گلستان رابطه معنیداری وجود دارد. در نهایت ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ و ارزش ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در رابطه بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ نقش میانجی دارند. ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در رابطه بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت و سودآوری نقش میانجی دارد. ارزش ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در رابطه بین حمایت نرمافزاری از توانائیهای شرکت و سودآوری نقش میانجی ندارد.
_||_