رابطه ادراک از مدیریت دانش بر میزان مصرف کالاهای فرهنگی در میان معلمان دوره دوم دبیرستان شهرستان فریدن
سعید شریفی
1
(
استادیار گروه مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)
)
علی رشیدپور
2
(
استادیار گروه مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)
)
مریم سپیانی
3
(
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان
)
کلید واژه: مدیریت دانش, خلق دانش, تسهیم دانش, مصرف کالاهای فرهنگی, بکارگیری دانش و ذخیره سازی دانش,
چکیده مقاله :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین مدیریت دانش و مصرف کالاهای فرهنگی در میان معلمان و مربیان آموزشی دبیرستانهای فریدن به صورت پیمایشی در سال 1397 انجام گرفته است. از جامعه آماری 155 نفره این پژوهش به کمک جدول حجم نمونه مورگان 105 نفر برای تحلیل انتخاب شدند و نتایج گویای وجود رابطه معنادار بین دو متغیر اصلی پژوهش در دو بعد بررسی رابطه دو متغیره و در بعد مدلسازی معادله ساختاری هستند. به نحوی که هر دو ضریب به دست آمده مثبت و معنادار است. به عبارت بهتر میزان مدیریت دانش افراد تاثیر مثبت و معناداری بر میزان مصرف کالاهای فرهنگی آنان دارد.
چکیده انگلیسی :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین مدیریت دانش و مصرف کالاهای فرهنگی در میان معلمان و مربیان آموزشی دبیرستانهای فریدن به صورت پیمایشی در سال 1397 انجام گرفته است. از جامعه آماری 155 نفره این پژوهش به کمک جدول حجم نمونه مورگان 105 نفر برای تحلیل انتخاب شدند و نتایج گویای وجود رابطه معنادار بین دو متغیر اصلی پژوهش در دو بعد بررسی رابطه دو متغیره و در بعد مدلسازی معادله ساختاری هستند. به نحوی که هر دو ضریب به دست آمده مثبت و معنادار است. به عبارت بهتر میزان مدیریت دانش افراد تاثیر مثبت و معناداری بر میزان مصرف کالاهای فرهنگی آنان دارد.
_||_