رسانه ای شدن سیاست
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهطاهره آذری 1 , ابتسام رضوی دینانی 2
1 - نویسنده و مسئول مکاتبات
2 - ندارد
کلید واژه: رسانه ای شدن – سیاست جاروجنجال,
چکیده مقاله :
بر اساس تعاریف ارائه شده توسط محققان، رسانه ای شدن سیاست، ورود ناخوانده روابط عمومی ها، متخصصان چرخش افکار وجنجال سازان به فرآیند سیاسی است و آن را ضرورتی می دانند که در دموکراسی های لیبرال نقشی اساسی ایفا می کند تاسیاستمداران بتوانند از این طریق رضایت تولید کنند و توده ها را هدایت و رهبری کنند. متخصصان ارتباطات اکنون به طور معمولمورد مشورت قرار می گیرند تا راجع به آنچه که از نظر سیاسی امکانپذیر است یا به عبارتی تا چه حد می توان مردم را رهبری وهدایت کرد، سیاستمداران را آگاه کنند. اگر متخصصان ارتباطات، به سیاستمداران اعلام کنند که نمی توانند موافقت، رضایت و یاانفعال مردم را نسبت به یک سیاست مطرح شده بدست آورند، در اغلب موارد، آنان عقب نشینی می کنند. متخصصان چرخش افکارو جنجال سازان در انجام برنامه های خود از تکنیکهای مختلفی استفاده می کنند و رسانه های را به طور موثری به کار می گیرند اماگاهی نیز تلاشهایشان با شکست مواجه می شود. افشای عوامفریبی متخصصان چرخش افکار خسارات زیادی برای نظامهای لیبرالدموکراسی به بار می آورد چرا که از مشروعیت نظام کاسته شده و باعث بدبینی و بی تفاوتی رای دهندگان می گردد.