بررسی دیپلماسی کره جنوبی در استقبال مردم ایران از فرهنگ و کالای این کشور
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهسید وحید عقیلی 1 , علیرضا قرائتی 2
1 - ندارد
2 - نویسنده و عهده دار مکاتبات
کلید واژه: دیپلماسی رسانه ای, دیپلماسی فرهنگی, کره جنوبی, جمهوری اسلامی ایران 1,
چکیده مقاله :
بنا بر اعلام آمار رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، در آمار کل واردات جمهوری اسلامی ایران در سال 1380در بین 10 کشور نخست این فهرست جای دارد و جایگاه ششم را به خود اختصاص ، جمهوری کره کشور کره جنوبی با نام رسمیداده است؛ این در حالی است که در آمار کل واردات سال 1391 ج.ا.ایران، کره جنوبی در رتبه سوم قرار گرفته است.بر اساس آمار به دست آمده، این افزایش حجم واردات و اختصاص سهم بازار ایران به شرکت های کره ای، نشان از اتخاذ سیاست ها وبرنامه ریزی های اقتصادی همه جانبه کره جنوبی در میان مدت و بلندم دت را در ایران دارد که می توان از زوایای مختلفی آن ها رابررسی کرد. این مقاله با استفادهاز روش اسنادی کتابخانه ای و با استفاده از آمار و اطلاعات معتبر از مبادیرسمی سعی دارد تا دیپلماسی کره جنوبی را در استقبال مردم ایران از فرهنگ و کالاهای کره ای بررسی نماید.