ببو و بادو
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهبهاره بخشی 1 , مریم طاهریان 2 , مریم خرسند 3
1 - نویسنده و عهده دار مکاتبات
2 - ندارد
3 - ندارد
کلید واژه: شبکه های اجتماعی.مخاطب. ببو.با,
چکیده مقاله :
ما در عصری زندگی می کنیم که فناوری ارتباطات و اطلاعات به عنوان ابزار توانمندسازی اندیشه و در امتداد فکر انسان ها هر لحظهدر حال تولید و توزیع اطلاعات و برقراری ارتباطات است. فناوری های ارتباطی به مرور زمان پیشرفت کرده و راه های به اشتراکگذاشتن اطلاعات با دیگران نیز دستخوش تغییر و پیشرفت شده است.شبکه های مبتنی بر وب موسوم به شبکه های اجتماعی دنیایبرقراری ارتباط مجازی را متحول کرده اند. شبکه اجتماعی متشکل ازافرادی است که به وسیله وابستگی های خاصی به یکدیگر مرتبطشده اند. هرشبکه اجتماعی، فرهنگ ارتباطی خاص خود را دارد. آشنایی با ساختار و عملکرد این شبکه ها کمک بسیار زیادی بهکاربران می کند تا شبکه مورد نیاز خود را جستجو نموده و برای رسیدن به اهداف خود از این شبکه ها کمک بگیرند. کاربران در اینشبکه ها می توانند، نظرات، علاقه مندی ها و در یک کلام محتوا ایجاد و با دوستان و سایرین به اشتراک بگذارند.عوامل جذاب درشبکه های اجتماعی گاهی باعث ربایش مخاطب به سوی آن شبکه می شود.شبکه اجتماعی ببو با "شعار بلاگ شوید، همیشه بلاگشوید" و شبکه اجتماعی چند زبانه بادو از جمله شبکه های اجتماعی هستند که شرایطی را فراهم می کنند تا افراد با ویژگی های مشابهدر گروه های مختلف بتوانند با هم ملاقات کنند. آشنایی با عملکرد و ساختار این شبکه ها می توانند راه های رسیدن به اهداف را برایافراد آسانتر کنند.