اهمیت مدیریت دانش در سازمانهای رسانه ای صدای جمهوری اسلامی ایران (رادیو)
محورهای موضوعی : مدیریت رسانه
1 - نویسنده و عهده دار مکاتبات
کلید واژه: مدیریت دانش, سازمان رسانه ای و صدای جمهوری ,
چکیده مقاله :
امروزه موفقیت سازمان ها، تنها از طریق توانایی و قابلیت سازمان برای پیش بینی تغییر و انطباق سریع تر با آن میسر است .یک مدل جامع برای بررسی مدیریت دانش، مدل سیستمی مایکل جی مارکوارت می باشد. وی این مدل را برای ایجادسازمان یادگیرنده ارائه می کند. مدل سیستمی مدیریت دانش یکی از زیر سیستم های مدل سیستمی سازمان یادگیرندهمی باشد. این مقاله به مشخص نمودن وضعیت مدیریت دانش در صدای جمهوری اسلامی ایران (رادیو) می پردازد. بهعبارتی ه دف اصلی این مقاله این است که چگونه می توان وضعیت مدیریت دانش را در رادیو ارتقاء بخشید . برای اینمنظور از روش پیمایشی استفاده شده است . جامعه آماری این تحقیق را کارکنان لیسانس و بالاتر رادیو تشکیل داده اند . با230 نفر از این جامعه انتخاب و به روش نمونه گیری تصادفی ساده ، استفاده از فرمول نمونه گیری از جامعه محدود 0مورد آزمون قرار گرفتند . برای تجزیه و تحلیل داده ها آزمون دوجمله ای نشان داد که در رادیو ، مدیریت دانش دروضعیت مناسبی قرار ندارد و در پایان پیشنهادهایی برای بهبود آن ارائه شده است.