توسعه کارآفرینی رسانه ای سازمانی با استفاده از درگیرسازی مخاطب در پلتفرمهای اجتماعی
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهامیر خلفی 1 , داتیس خواجه ئیان 2 * , علی بدیع زاده 3
1 - دانشجوی دکتری کارآفرینی گرایش کسب و کار، واحد قزوین، دانشگاه ازاد اسلامی، قزوین، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
3 - دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران
کلید واژه: درگیرسازی مخاطب, شبکه اجتماعی, کارآفرینی رسانهای, پلتفرم اجتماعی, کارآفرینی سازمانی,
چکیده مقاله :
در حالی که حجم عمدهای از مطالعات کارآفرینی رسانهای در سطح کسب و کارهای کوچک صورت گرفته است، کارآفرینی رسانهای سازمانی به عنوان حوزهای مهم و شایان توجه مستعد به کارگیری توسط مدیران سازمانهای صنعتی بزرگ کشور مورد غفلت قرار گرفته است. پژوهش جاری به چالش حفظ ارتباط مستمر با مشتریان و پایبندسازی آنها در سازمانهای صنعتی بزرگ پرداخته است و با هدف فراهم ساختن یک مسیر عملی برای مدیران سازمانهای بزرگ جهت بهرهمندی از درگیرسازی مخاطبان برای افزایش وفاداری مشتریان، چارچوبی برای به کارگیری سازوکارهای درگیرسازی مخاطب برای این سازمانها ارائه میدهد. این چارچوب شامل هفت مرحله است که شامل شناسایی مشتریان، تعریف ارزش پیشنهادی، انتخاب نظام درگیرسازی، انتخاب ابزارهای درگیرسازی، مدیریت مسیر فرایند درگیرسازی، سنجش موفقیت برنامه و اصلاح آن میشود. انتظار میرود این چارچوب پایهای برای مطالعات آینده در زمینه طراحی عملیاتی نظامهای درگیرسازی مخاطب و پیادهسازی کارآفرینی رسانهای برای حفظ ارتباط موقر با مخاطبان در سازمانهای صنعتی قرار گیرد.
This research investigates application of social platforms for customer engagement, and by using of gamification, presents a framework for value proposition in a platform based customer club. The means for data collection has been deep interviews with two groups of managers and customers. Researchers extracted windows of values for customers and windows of income for the company. Then by proposing a gamified system for motivating customers to operate in the platform, a mechanism of keeping them as loyal customers has been developed. This research contributes theoretically by expansion of media corporate entrepreneurship and also by use of new media engaging properties to lock-in customers. Then by proposing a gamified system for motivating customers to operate in the platform, a mechanism of keeping them as loyal customers has been developed. This research contributes theoretically by expansion of media corporate entrepreneurship and also by use of new media engaging properties to lock-in customers. Then by proposing a gamified system for motivating customers to operate in the platform, a mechanism of keeping them as loyal customers has been developed. This research contributes theoretically by expansion of media corporate entrepreneurship and also by use of new media engaging properties to lock-in customers. Then by proposing a gamified system for motivating customers to operate in the platform, a mechanism of keeping them as loyal customers has been developed. This research contributes theoretically by expansion of media corporate entrepreneurship and also by use of new media engaging properties to lock-in customers.
_||_