دیپلماسی رسانه ای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
محورهای موضوعی : مجله پژوهش های سیاسی و بین المللی
کلید واژه: دیپلماسی رسانهای, افکار عمومی, صدا و سیما, دیپلماسی عمومی نوین, افق رسانه ملی,
چکیده مقاله :
با توجه به گذار از دیپلماسی سنتی به دیپلماسی عمومی نوین و پیدایش مفاهیمی چون دیپلماسی رسانه ای، جنگ نرم و افکار عمومی و تأثیر آنها در قدرت مانور یک کشور در کشور هدف، شناخت، آسیب شناسی و توجه به نقش سازمان معظمی چون صدا و سیمای جهوری اسلامی ایران به منظور استفاده از این ابزارها در راستای منافع ملی کشور امری لازم و ضروری به نظر می رسد. از این رو در مقاله حاضر به معرفی این ابزارها و نقش رسانه ای صدا و سیما و رویکردهای دیپلماسی رسانه ای آن سازمان در دیپلماسی عمومی نوین، با توجه به افق رسانه ملی و اهداف دیپلماسی رسانه ای و نقش آن در ارتقاء پرستیژ ملی می پردازیم
Considering the transition of traditional diplomacy to the modern public diplomacy, and emerging new concepts such as media diplomacy, soft war, public opinion as well as the influence of these concepts in a country’s manure power versus the targeted country; it is necessary to recognize and determine the tools such a magnanimous organization named IRIB in order to utilize these concepts to gain the national interests. Regarding to outlook of the national media, goals of media diplomacy and its role in promoting national prestige, this paper Attempts to introduce the tools and the media role of IRIB as well as the media strategies in modern public diplomacy
_||_