تعیین تاثیر سبک رهبری تحول آفرین و آموزش های ضمن خدمت بر عملکردجهادی کارکنان گروه خودرو سازی سایپا
محورهای موضوعی : مدیریت جهادیمحمود سهیل نژاد 1 , مریم ادیب زاده 2 , مجتبی معظمی 3
1 - گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت دولتی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت آموزشی عالی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
کلید واژه: سبک رهبری تحولآفرین, آموزشهای ضمن خدمت, عملکرد جهادی کارکنان, گروه خودروسازی سایپا,
چکیده مقاله :
هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر سبک رهبری تحولآفرین و آموزشهای ضمن خدمت بر عملکرد جهادی کارکنان در گروه خودروسازی سایپا میباشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت و شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری در تحقیق حاضر، شامل کارکنان صف و ستادی گروه خودروسازی سایپا در شهر تهران میباشد. روش نمونهگیری تصادفی ساده و دادههای تحقیق کمی بهصورت مقیاس فاصلهای بود. جهت انجام تحلیل استنباطی با استفاده از نرمافزار آماری 22 SPSS و Amos صورت گرفت. نتایج نشان داد که مقدار شاخص ریشه میانگین مجذورات تقریب برابر 072/0 بهدستآمده است؛ مدل از برازندگی خوبی برخوردار است. همچنین شاخص نیکویی برازندگی برابر با 93/0 و شاخص خوبی برازندگی تعدیلشده برابر با 90/0، شاخص برازندگی افزایشی برابر با 94/0، شاخص برازندگی هنجار یافته برابر با 93/0 و شاخص برازندگی هنجار نیافته برابر با 90/0 بهدستآمده است؛ با توجه به این موارد میتوان گفت مدل موردنظر از قدرت تبیین خوبی برخوردار است. که مبنی بر تأثیر سبک رهبری تحولآفرین و آموزشهای ضمن خدمت بر عملکرد جهادی کارکنان گروه خودروسازی سایپا تائید میباشد.
The purpose of this research is to investigate the effect of transformational leadership style and in-service training on the jihadi performance of employees in Saipa Automobile Group. The current research is applied in terms of purpose and descriptive in terms of the nature and method of data collection. The statistical population in this research includes the line and staff of Saipa Automotive Group in Tehran. The simple random sampling method and the quantitative research data were in the form of an interval scale. In order to perform inferential analysis, SPSS and Amos 22 statistical software were used. The results showed that the root mean square index value was obtained as 0.072; The model has a good fit. Also, goodness of fit index equal to 0.93, adjusted goodness of fit index equal to 0.90, incremental fit index equal to 0.94, normalized fit index equal to 0.93, and unnormalized fit index equal to 0.90 have been obtained. ; According to these cases, it can be said that the model in question has good explanatory power. which is based on the effect of transformational leadership style and in-service training on the jihadi performance of Saipa Automotive Group employees.
_||_