نقش مدیریت آموزشی در تحول آموزش و پرورش و نظم عقلانی مدیران برای نظم اداری کشور
محورهای موضوعی : آینده پژوهی
1 -
کلید واژه:
چکیده مقاله :
این مقاله با توجه به اهمیت نقش مدیران آموزشی در زمینه رشد و بهبود شایستگی سایر مدیران و اهمیت این شایستگی در اجرای نظم اداری کشور به منظور تأمین مدیران شایسته اجرای نظام اداری کشور به معرفی مراحل زیر می پردازد: 1-تعیین اهمیت نقش مدیران آموزشی در هماهنگی امور و عناصر آموزشی در جهت تحقق هدف های آموزش و پرورش 2-تعیین مفاهیمی از آموزش و پرورش که به مدیران آموزشی کمک کند تا در اجرای هدف های آموزش و پرورش موفق شوند. 3-معرفی نشانه های فکر و تصویر روشن، برای اعمال مدیریت مناسب سازمان های اداری کشور 4-فراهم آوردن موجبات جذب و آموزش فرهیختگان نظام آموزش و پرورش به منظور تصدی مدیریت سازمان های اداری در بخش اول توجه مدیران آموزشی، جلب می شود به: هدایت و هماهنگی امور در جهت تحقق هدف های آموزش و پرورش و رهایی از محدودیت های تعصبات جاهلانه، جانبداری های شخصی، و اسارت اندیشه در روال و روش های نی منطق جاری. در بخش دوم 18 مفهوم آموزشی به منظور فراهم آوردن موجبات رشد همه جانبه فراگیران معرفی می شود. این مفاهیم، از آراء و نظریات بسیاری از صاحبنظران و محققان آموزش و پرورش گرفته شده است که البته این روزها از آثار آنان در مجامع علمی و آموزشی استفاده می شود. در بخش سوم درباره 12 نشان فکر روشن و منطقی لازم برای مدیران ژرف اندیش با بینش وسیع و ذهن پذیرا به توضیح می پردازد و در آخرین بخش کوتاه ترین راه ایجاد تحول در آموزش و پرورش و نظم عقلانی مدیران، همراه با برهانی قاطع پیشنهاد می شود.