بررسی و تحلیل دلایل عدم استقبال از کار تهای ATM در تهران و ارایه مدلی مناسب جهت استفاده بیشتر از این نوع کار تها
محورهای موضوعی : آینده پژوهی
1 - ندارد
2 - ندارد
کلید واژه: آمیخته بازاریابی, محصول, قیمت, مکان, ترفیع, فرایندها, شواهد فیزیکی, کارکنان, کارت ATM,
چکیده مقاله :
هدف اصلی از این پژوهش بررسی دلایل عدم استقبال از کارت های ATM و جذب و نگهداری و افزایش مشتریان این گونه کارت ها می باشد. چارچوب نظری تحقیق براساس آمیخته بازاریابی خدمات 7p مطرح شده است و بر همین اساس 7 فرضیه ارایه شده که جهت تایید یا رد فرضیه ها آزمونهای لازم به عمل آمده است. روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری، استفاده کنندگان و غیر استفاده کنندگان از کارت ATM درسال 1382 در سطح شهر تهران می باشد که با توزیع 400 پرسشنامه میان مراجعه کنندگان به بانک به دست آمده است. برای تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که برابر 0/84 می باشد.جهت آزمون فرضیه ها از آزمون میانه، شدت میانگین، آنالیز واریانس یک راهه، کروسکال والیس، فریدمن و شفه استفاده شده است. باتوجه به نتیجه آزمون، متغیر فرایند عملیات رتبه اول، متغیر کانال توزیع و متغیر کارکنان رتبه دوم، متغیر محصول یا خدمت رتبهسوم، متغیر قیمت رتبه چهارم و متغیر شواهد فیزیکی و ترفیع و تشویق رتبه پنجم را بدست آورده اند که برهمین اساس الگویی ارایهشده که راهکارهای مناسب جهت استفاده سیستم بانکی کشور را در اختیار قرار می دهد
The main purpose of the survey is to analyze why ATM cards are not so welcomed, and also tomaintain and increase the number of the users of such cards. The theoretical framework of theresearch is based on Marketing Mix of (7P) services and according to this, seven (7) hypotheseshave been presented and appropriate statistical analyses have been conducted to confirm or rejectthe hypotheses.The research is a descriptive survey.The statistical population consists of the users and non-usersof ATM cards in Tehran during 1382, and by distributing 400Questionnaire between the visitors of the bank, a sample of 120 subjects of non-users and anothersample of 140 subjects of users have been classified .Cronbach Alpha quotient has been used to determine the reliability of the questionnaire, whichwas %84 .Median test, Mean intensity, One way analysis, Cruscal-Wallis, Friedman, Scheffe havebeen used to test the hypotheses. According to the result of the statistics, variable of Process wasgraded the first, variable of Place and Personnel were graded the second, variable of Product gradedthe third. variable of Price graded the forth, and variable of Promotion and Physical evidencegraded the fifth, and accordingly, an example has been introduced which presents the appropriatesolution for the use of Iran’s Banking system.