مدیریت زمان در آموزش
محورهای موضوعی : آینده پژوهی
1 - ندارد
کلید واژه:
چکیده مقاله :
مدیریت زمان یکی از مباحث روز در مدیریت هر چیز برای رسیدن به هر هدف است. اصولاً مدیریت زمان یک امر همگانی و عمومی است از آنجا که زمان در اختیار همۀ ابناء بشر هست. اینکه چگونه استفاده کردن بهینه از زمان در اختیار (مدیریت) تقریباً وظیفه (کار) همه است، ولی اندیشمندانی که آموزش عالی کشور را در دست دارند در این باره مسئول تر از همه چه در استفاده از زمان خود و چه استفاده رساندن به زمان دیگران که صرف آموزش می شود، هستند. در این مقاله سعی شده است ضمن تعریف مدیریت زمان به چگونگی استفاده بهینه از زمان در آموزش در آموزش اشاره کرده و سپس از رهگذر یک تحقیق تجربی پیرامون ساعات حضور اساتید در دانشکده و همین طور تعداد کلاس های تشکیل شده از کلاس های مقرر در طول یک نیمسال تحصیلی و مقایسۀ آن با ساعات مقرر حضور و کلاس های مقر تشکیل نشده زمان استفاده شده بابت آموزش را توسط گروه های آموزشی و اساتید مختلف نمایش داده و سپس راه کارهای جلوگیری از هدر رفتن زمان آموزش در دانشکده ها و دانشگاه ها را بیان نمود.