بازاریابی رسانه های اجتماعی و هویت اجتماعی برند با تمرکز بر تعامل مشتری در فرآیند سرمایه گذاری
محورهای موضوعی : دانش سرمایهگذاری
پیمان علیدوست ذوقی
1
,
ابراهیم چیرانی
2
*
,
محمدرضا آزاده دل
3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، مرکز بین الملل انزلی، دانشگاه آزاد اسلامی، انزلی، ایران.
2 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
کلید واژه: تعامل مشتری, هویت اجتماعی برند, سرمایه گذاری, بازاریابی رسانه های اجتماعی,
چکیده مقاله :
هدف این پژوهش بازاریابی رسانه های اجتماعی و هویت اجتماعی برند با تمرکز بر تعامل مشتری در فرآیند سرمایه گذاری می باشد. این پژوهش کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد یا گراندد تئوری استفاده شده است. داده ها با تکنیک مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بوده. 20 نفر از متخصصین و خبرگان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مدیرانی که حداقل 15 سال سابقه در امور مدیریت داشته اند به روش نمونه گیری هدفمند و با تکنیک گلوله برفی انتخاب شدند. جهت تحلیل داده ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. یافته های کیفی به وسیله نرم افزار MAXQDA تحلیل شده و در نهایت مدل پارادایمی بازاریابی رسانه های اجتماعی تبیین شده است. یافته ها نشان می دهد که رسانه های اجتماعی، از طریق مشارکت فعال و به صورت تهاجمی، تأثیر بیشتری بر شیوه رفتار مصرف کنندگان دارد.
The purpose of this research is social media marketing and brand social identity with a focus on customer interaction in the investment process. This research is qualitative and the method of data theory or grounded theory has been used. Data were semi-structured by in-depth interview technique. Twenty specialists and experts of university faculty members and administrators who have at least 15 years of experience in management were selected by purposive sampling method using snowball technique. In order to analyze the data, continuous comparison method was used during the three stages of open, axial and selective coding. Qualitative findings are analyzed by MAXQDA software and finally the paradigm model of social media marketing is explained. Findings show that social media, through active and aggressive participation, has a greater impact on consumer behavior.
_||_