ارائه مدل همکاری بین بانکی جهت احداث شعب به کمک فرایند تحلیل شبک های و برنامه ریزی آرمانی صفر و یک
محورهای موضوعی : دانش مالی تحلیل اوراق بهادارناصر حمیدی 1 , رضا کشاورز جهانی 2 , پروانه سموئی 3
1 - مسئول مکاتبات
2 - ندارد
3 - ندارد
کلید واژه: انتظارات مدیران, ویژگی های منطقه, فرایند تحلیل شبک های, برنامه ریزی آرمانی صفر و
, 
, . ی,
چکیده مقاله :
امروزه بسیاری از سازمان ها حد اعلای ارزش آفرینی مؤسسات خویش را در رضایت مخاطبان معنامی کنند. در این میان بانک ها در زمرهی سازمان هایی محسوب می شوند که جذب، ایجاد و افزایشرضایتمندی مشتریان نقش بسیار مهمی را در موفقیت عرصه ی رقابتی ایفا می کند. در این راستا یکی ازمهمترین عوامل تاثیرگذار، نحوه ی توزیع شعب بانکها در سطح شهر می باشد. این در حالیست کهبانک ها معمولاً با کمبود منابع مالی و انسانی جهت توسعه ی شعب و ارائه ی خدمات بیشتر و متمایزتر بهمشتریان خود مواجه هستند. از سوی دیگر بانکهای خصوصی در کشور ما تازه شکل گرفته اند و در حالرشد میباشند. لذا یافتن مکان بهینه جهت احداث شعب آنها برای آنها بسیار حیاتی میباشد. از سویدیگر رقابتی که میان بانکداری بخش خصوصی و دولتی وجود دارد، باعث شده است که ضمن بررسینحوهی تعامل و همکاری میان اجزای مختلف بخش خصوصی، روشی ارائه شود که به انتخاب مکانبهینه ی احداث شعب این بان کها بپردازد. به کارگیری این روش توسط بانک های خصوصی باعث میشودضریب دستیابی آنها به اهدافی چون جذب مشتری و در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار در عرصةرقابت با بخش دولتی و همچنین پراکندگی یکنواخت شعب در سطح شهر جهت ارائه ی خدمات بهشهروندان افزایش یابد.
Nowadays, customer satisfaction has been considered as the most significantsubject in value production by many organizations. Among these, banks can behighlighted in which customer attraction, attainment and improvement of customersatisfaction are the essential factors of success in their competitive environments.Distribution method of branches is also an important issue which has considerableeffect on customer satisfaction. On the other hand, the resource shortage is asignificant concerns of customer oriented organizations which may occur on varioustimes and organizational structures. Relating to banks, it can be mentioned that theyhave continuously faced human and financial resource shortage for developing furtherbranches and providing distinctive services.This research deals with finding a desirable approach for selecting optimizedlocations of new branches for private banks to achieve customer satisfaction andmarket dominance in competition with their governmental counterparts. Meanwhile,the cooperation of various departments in private organizations will also beconsidered.In order to harmonize the dispersion of branches, this thesis was aimed to find newmethodology for future development of branches which can remarkably increase themarket share of private banks compared to the governmental section if used by allcomponents of private sector.