ارائه مدل تامین بدهی برای مؤسسات مالی و بانکها در قالب تامین مالی جمعی با رویکرد نظریه دادهبنیاد
محورهای موضوعی : دانش مالی تحلیل اوراق بهادار
غزل شهابی شجاعی
1
,
فریدون رهنمای رودپشتی
2
*
,
شادی شاهوردیانی
3
,
هاشم نیکو مرام
4
1 - دانشجوی دکتری، گروه مهندسی مالی، دانشگاه آزاد اسلامی، امارات.
2 - استاد تمام، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، علوم و تحقیقات تهران، ایران.(نویسنده مسئول)
3 - استادیار، گروه مدیریت مالی، دانشگاه آزاد واحد شهر قدس تهران، ایران.
4 - استاد تمام، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران
کلید واژه: تامین بدهی, تامین مالی جمعی, نظریه داده بنیاد, موسسات مالی و بانکها,
چکیده مقاله :
مدیران مالی شرکت ها اغلب برای انجام طرح های توسعه ای یا تأمین سرمایه در گردش روزمره خود به تأمین مالی نیاز دارند. در سال های اخیر، تامین مالی جمعی به عنوان یک منبع جایگزین ارزشمند برای بودجه کارآفرینان متقاضی تأمین مالی تبدیل شده است. از این رو در این پژوهش که به شیوه کیفی و با روش داده بنیاد استفاده شده است، به دنبال مدل مناسب تامین بدهی بانک ها از طریق تامین مالی جمعی پرداخته می شود. برای این منظور از نظرات ده نفر ازخبرگان این حوزه که با استفاده از روش گلوله برفی انتخاب شدند، برای شناسایی عوامل اثرگذار در تامین بدهی مؤسسات مالی و بانک ها استفاده گردید. پس از انجام مصاحبه ها نتایج نشان داد که تامین بدهی بانک ها در نتیجه ارتباطات جمعی (شرایط علی)، اعتمادسازی و فرهنگ سازی (شرایط مداخله گر) و عوامل محیطی و قانونگرایی (بستر حاکم) شکل می گیرد که از طریق راهبرد تجارت الکترونیک منجر به تامین اعتبار و بدهی بانک ها و موسسات اعتباری خواهد شد.
Financial managers of companies often need financing to carry out development projects or their daily turnover finance. In recent years, crowdfunding has become a valuable alternative source of funding for entrepreneurs seeking funding. Therefore, in this study, which has been used qualitatively and with the Grounded Theory, the appropriate model of debt financing of banks through crowdfunding is sought. For this purpose, the opinions of ten experts in this field who were selected using the snowball method were used to identify the factors affecting the debt of financial institutions and banks. After the interviews, the results showed that the banks' debt financing is formed as a result of mass communication (causal conditions), trust building and culture building (intervening conditions) and environmental factors and legalism (ruling bed) which uses e-commerce strategy to secure the debts of banks and credit institutions.
debt financing: Advertising as attention grabber. International Review of Financial Analysis, 49, 69-82.
Vismara S (2019) Sustainability in equity Crowdfunding. Technol Forecast Soc 141:98–
_||_