رابطه ذهنیت فلسفی مدیران مدارس و عملکرد معلمان
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشی
کلید واژه: مدیران مدارس, ذهنیت فلسفی, عملکرد معلمان,
چکیده مقاله :
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی مدیران با عملکرد معلمان است. نمونه پژوهش 395 نفر معلم و 140 نفر مدیر به روش تصادفی طبقهای از بین 4508 نفر معلم و مدیر آموزش و پرورش شرق استان تهران تأمین گردید. ابزار پژوهش پرسشنامههای محقق ساخته بود که پایایی آنها از طریق اجرای آزمایشی و محاسبه ضریب آلفای کرانباخ برای پرسشنامه ذهنیت فلسفی برابر با 911/0 و پرسشنامه عملکرد برابر 891/0 به دست آمد. برای تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است که نتایج حاصل از همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون نشان داد که: ارتباط معناداری بین (ذهنیت فلسفی مدیران) و (عملکرد معلمان) وجود دارد. به عبارتی توان پیشبینی (عملکرد معلمان) از طریق (ذهنیت فلسفی مدیران) وجود دارد.
The purpose of present research was to study the relationship between philosophical mindedness of managers with performance of managers. The samples were selected from among the managers and teachers presently teaching at Education of the Tehran state east who were selected through stratified random sampling. They were 395 teachers and 140 managers working in one of the schools. The research instruments were researcher-made questionnaires of philosophical mindedness and performance. Validity was checked through expert judgment and whose reliability was calculated Cronbach The result of the research calculated through correlation and Regrassion indicated that there was a statistically significant relationship between philosophical mindedness of managers with performance of managers .