عوامل موثر بر اثربخشی آموزش های مجازی ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیمجتبی معظمی 1 , احد دهقان زاده 2 , اسفندیار دشمن زیاری 3 , اسماعیل کاوسی 4
1 - گروه مدیریت آموزش عالی،دانشکده مدیریت،واحدتهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی تهران ایران
2 - رئیس اداره حسابرسی داخلی بانک تجارت
3 - عضو هیات علمی
4 - استاد گروه مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران
کلید واژه: آموزش مجازی, آموزش ضمن خدمت, روشهای نوین آموزش الکترونیکی,
چکیده مقاله :
این تحقیق در راستای بررسی عوامل موثر بر اثربخشی آموزش های مجازی ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و به لحاظ نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق عبارت از کلیه کارکنان بانک تجارت در شهر تهران می باشند که تعداد آنها 5163 نفر می باشد. بر اساس جدول مورگان تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب و بر اساس پرسشنامه محقق ساخته در چهار بُعد و 32 گویه در مقیاس پنج گزینهای لیکرت مورد پیمایش قرار گرفتند. در بخش آمار توصیفی ، توصیف داده ها در دو بخش متغیرهای زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه ها از آزمون کا اسکوئر (کای دو) استفاده شده است. با توجه به داده های تحقیق می توان گفت، بین تدریس اثر بخش مدرسان، کیفیت خدمات آموزشی ، بکارگیری فناوری اطلاعات و روش های نوین آموزش الکترونیکی و اثربخشی آموزش های مجازی ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
This study was conducted to investigate the factors affecting the effectiveness of virtual training while serving employees in Tejarat Bank. The research method is quantitative in terms of applied purpose, quantitative in terms of data type and descriptive and correlational in terms of data collection. The statistical population of the study is all employees of Tejarat Bank in Tehran, whose number is 5163 people. According to Morgan's table, 384 people were selected as a sample and based on a researcher-made questionnaire in four dimensions and 32 items on a five-point Likert scale. In the descriptive statistics section, data descriptions are presented in two sections: contextual variables and main variables, and in the inferential statistics section, the Chi-square test (Chi-square) is used to test the hypotheses. According to the research data, it can be said that there is a positive and significant relationship between effective teaching of teachers, quality of educational services, application of information technology and new methods of e-learning and effectiveness of virtual training while serving employees in Tejarat Bank.
_||_