یادگیری اجتماعی و جایگاه اجتماعی موثرترین محورهای اصلی برندسازی مدیران دولتی
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیاعظم سنائی 1 , اکبر اعتباریان خوراسگانی 2 , البرز قیتانی 3 , علی رشیدپور 4
1 - دانشجوی دکتری، مدیریت دولتی گرایش رفتار سازمانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
2 - دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده حکمرانی اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران
3 - استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران.
4 - استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران.
کلید واژه: جایگاه اجتماعی, یادگیری اجتماعی, برندسازی شخصی, برندسازی مدیران,
چکیده مقاله :
چکیده؛هدف این پژوهش تعیین یادگیری اجتماعی و جایگاه اجتماعی بعنوان موثرترین محورهای اصلی برندسازی مدیران می باشد. در این پژوهش از روش کیفی- تحلیل مضمون تفسیری و فراترکیب با رویرگرد فلسفی پراگماتیسم استفاده گردیده است. اسناد نوشتاری مرتبط با برندسازی و برندسازی شخصی اعم از کتب، رساله، مقاله وغیره به عنوان جامعه آماری بخش کیفی انتخاب شدند؛ پس ازجستجو، بررسی و غربال منابع شناسایی شده، 75 منبع دارای کدهای مرتبط بوده و مورد استفاده قرار گرفتند. در اثر تحلیل داده های کیفی؛ 207 کد، 68 مضمون پایه، 29مضمون سازمان دهنده و 8 مضمون فراگیر شناسایی گردید. بر این اساس مدل برندسازی مدیران دولتی شامل ابعادی چون؛ یادگیری اجتماعی، جایگاه اجتماعی، خبرگی، آرمان توسعه محور، پویایی نظام مدیریت منابع انسانی سازمان، هوشمندی فردی و سازمانی، خودبرندسازی و اعتماد آفرینی می باشد. در ادامه پژوهش و نظر به سوال طرح شده مبنی بر موثرترین ابعاد مدل برندسازی مدیران دولتی؛ با توجه به کمک خبرگان و پردازش داده ها با روش آنتروپی شانون وزن هر یک از مفاهیم و مجموع وزن کدهای آن مفهوم محاسبه شد و بر اساس وزن های به دست آمده، ابعاد تفکیک و رتبه بندی گردید. و در نهایت ابعاد یادگیری اجتماعی و جایگاه اجتماعی بعنوان موثرترین ابعاد برندسازی مدیران سازمان های دولتی مشخص گردید.
Abstract;The purpose of this research is to determine social learning and social status as the most effective main axes of managers' branding. In this research, the qualitative method-interpretive theme analysis and metacombination with the philosophical approach of pragmatism has been used. Written documents related to branding and personal branding, such as books, treatises, articles, etc., were selected as the statistical population of the qualitative section; After searching, examining and screening the identified sources, 75 sources had related codes and were used. As a result of qualitative data analysis; 207 codes, 68 basic themes, 29 organizing themes and 8 overarching themes were identified. Based on this, the branding model of public managers includes dimensions such as; Social learning, social status, expertise, development-oriented ideal, dynamics of the organization's human resource management system, individual and organizational intelligence, self-branding and trust-building. In the continuation of the research and comment on the question raised regarding the most effective aspects of the branding model of public managers; With the help of experts and data processing with the Shannon entropy method, the weight of each of the concepts and the total weight of the codes of that concept were calculated and based on the obtained weights, the dimensions were separated and ranked. And finally, the dimensions of social learning and social status were identified as the most effective dimensions of branding of managers of government organizations.
_||_