ارائهی مدل شناسایی پتانسیل های دانشگاهی در بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک
محورهای موضوعی : مدیریتحسین کاشفی علیپور 1 , احمد اصلیزاده 2
1 - دانشآموخته ارشد، گروه مدیریت، واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت، واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (عهدهدار مکاتبات)
کلید واژه: فرهنگ ملی, پتانسیل دانشگاهی, کسب و کار کوچک, استارت آپ,
چکیده مقاله :
این پژوهش با هدف ارائهی مدل شناسایی پتانسیل های دانشگاهی در بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک با رویکرد به فرهنگ ملی در ایران شکل گرفت. روش این پژوهش علی – مقایسه ای است و به توصیف شرایط مربوط میپردازد. جامعه آماری تحقیق شامل خبرگان دانشگاهی فعال در عرصهی کسب و کار است که با روش هدفمند قضاوتی تعداد 385 نفر بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه تحقیق انتخاب گردیدند. بررسی های تحلیلی و صورت پذیرفته از تحلیل مدل معادلات ساختاری در ارتباط با این فرضیه گواه بر این موضوع بود که پتانسیل های دانشگاهی تاثیری معنادار و اثر بخش بر بهبود کسب و کار صنایع کوچک دارند. مدل طراحی شده ابزاری کارآمد در شناسایی مولفه های اثر گذار بر بهبود کسب و کار صنایع کوچک با تکیه بر پتانسیل های دانشگاهی و فرهنگ ملی است.
This study aimed to provide a model for identifying the potential of universities to improve the business environment of small industries with an approach to national culture in Iran. This research is a causal-comparative study and describes the relevant conditions. The statistical population of the study consisted of experts in the field of business, which was selected through a purposeful judgment of 385 people based on Cochran's formula as a research sample. The analytical and analytical analyzes of the structural equation model in relation to this hypothesis testified that university potentials had a significant and effective effect on the improvement of the business of small industries. The designed model is an effective tool in identifying the components that affect the improvement of the business of small industries, relying on academic potentials and national culture.
_||_