بررسی ارتباط بین ارزش ادراک شده مشتری با عملکرد مشتری
محورهای موضوعی : مدیریتزهرا احمدی الوار 1 , یاسان اله پوراشرف 2
1 - کارشناسی ارشد، دانشگاه ایلام، گروه مدیریت، ایلام، ایران(عهده دار مکاتبات)
2 - دانشیار، دانشگاه ایلام، گروه مدیریت، ایلام، ایران
کلید واژه: ارزش, ارزش ادراک شده, عملکرد مشتری,
چکیده مقاله :
این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین ارزش ادراک شده مشتری با عملکرد مشتری در بین مشتریان بانک های شهرستان پلدختر صورت گرفته است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها، توصیفی و پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه مشتریان کلیه بانک ها و مؤسسات مالی پلدختر است که تعدادشان نامحدود می باشد. با استفاده ازفرمول کوکران 384 نفر از مشتریان بانک ها به صورت تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است که روایی محتوایی و ظاهری آنها از دید صاحبنظران و روایی سازه و همگرایی آن ها به کمک روش های آماری به تأیید رسید. پایایی پرسشنامه ها نیز از طریق پایایی سازه به کمک تحلیل عاملی تأییدی و همچنین آلفای کرونباخ تأیید شد، که مقدار این ضریب برای متغیر برای ارزش ادراک شده 911/0 و برای متغیر عملکرد مشتری 918/0 است. داده ها با بهره مندی از مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای لیزرل و اس.پی.اس.اس تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین ارزش ادراک شده و عملکرد مشتری رابطه مستقیم، مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین ارزش ادراک شده و 3 بعد عملکرد مشتری رابطه مستقیم، مثبت و معناداری وجود دارد.
The present research is conducted to investigate the relationship between Customer Perceived Value and Customer performance in banks of Poledokhtar. The present research is operational and its data were collected by descriptive- surveying method and also it is a correlative study. Research population of the present research is including all customers of banks in Poledokhtar city that are unlimited. 384 cases of customers were selected Category Randomly as research sample by Cochrane formula. The device of collecting data is questionnaire that Face and content validity was confirmed by relate experts, and construct and convergence validity was confirmed by the statistical methods. The reliability of the questionnaire through construct validity was assessed using confirmatory factor analysis and Cronbach's alpha coefficient. The value of this coefficient is 0.911 and for the customer performance questionnaire is 0.918. Data were analyzed by Lisrel and SPSS software's. The findings of the present research indicated that there is a direct, Positive and significant relationship between Customer Perceived Value with customer performance. Also there is a direct, Positive and significant relationship between Customer Perceived Value with all 6 dimensions of customer performance.
_||_