بررسی را ههای توسعه ی مشارکت مردم در صنعت جهانگردی (مورد مطالعه: استان خوزستان)
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیحسین مظفر 1 , مینا اصفهانی 2 , علی پاداش 3
1 - ندارد
2 - ندارد
3 - ندارد
کلید واژه: صنعت گردشگری, مشارکت, امنیت, اعتماد به نظام, رسانه ها,
چکیده مقاله :
این مقاله در راستای تبیین راه های توسعه مشارکت مردم در بهبود صنعت گردشگری در استان خوزستان، نخستبه بیان اهمیت صنعت جهانگردی پرداخته و سهم این صنعت را در درآمد ملی کشور متذکر شده است. سپس جایگاه ایرانبا پیشینه ی تمدنی کهن و جاذبه های متنوع و موقعیت برجسته اقلیمی را تعریف کرده است . در این مقاله که به بررسیراههای توسعه مشارکت مردم در ارتقای صنعت گردشگری پرداخته شده است با توجه به داده های حاصل از پژوهش،متغیرهای چندی شامل اعتماد مردم به ارگانهای امنیتی و قضائی، اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران واطلاع رسانی رسانه ها مورد بررسی قرار گرفته که بر مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری تأثیرگذار می باشد
In this article, in order to identify the methods of developing the involvementof people in improving the tourism industry in Khouzestan province, theimportance of tourism industry and its role in the national income of thecountry are first pointed out. Afterwards, the condition of Iran is describedwith its background of ancient civilization and variety of attractions andoutstanding regional position. This article which deals with studying themethods of developing the involvement of people in improving the tourismindustry, reviews some variables including people’s confidence on securityand judicial organizations, people’s confidence in Islamic Republic of Iranand the informing work of media which affect individual’s involvement indeveloping tourism industry. This is done according to the data from theinvestigation.