فراتحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی
محورهای موضوعی : بازاریابیکاظم مهری 1 , مهرداد رحیمیان 2 , بهمن قارداشی 3
1 - استادیار، گروه تربیت بدنی، واحد نقده، دانشگاه آزاد اسلامی، نقده، ایران*
2 - استادیار، گروه مدیریت، واحد نقده، دانشگاه آزاد اسلامی، نقده، ایران
3 - گروه تربیت بدنی، موسسه آموزش عالی غیر دولتی آذرآبادگان، ارومیه، ایران
کلید واژه: فراتحلیل, ارزش ویژه برند, وفاداری, ورزشکاران,
چکیده مقاله :
ﻫﺪف از این مطالعه فرا تحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی ﺑﻮده است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی و در زﻣﺮه ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﮐیفی قرارگرفته است. جامعه آماری پژوهش کلیه مطالعات انجامشده در ایران در حوزهی رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی در سطح پایاننامههای کارشناسی ارشد و دکترا و نیز پژوهشهایی که توسط دستگاههای اجرایی و تحقیقاتی چاپشده و در مجلات علمی پژوهشی نمایه شده است، میباشد. تعداد این مقالات 90 مقاله بوده است. حجم نمونه را 21 مطالعه اولیه تشکیل داده است. روشهای نمونهگیری کیفی مورداستفاده نیز نمونهگیری هدفمند از نوع گلوله برفی بوده است. ﺟﻬﺖ ﺑﺮرﺳﯽ پژوهشهای اوﻟﯿﻪ از اﻧﺪازه اﺛﺮ، ﺑﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻫﺮ ﻣﺪاﺧﻠﻪ، اﻧﺪازه اﺛﺮ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺑﺎ دو ﻣﺪل اﺛﺮات ﺛﺎﺑﺖ و ﺗﺼﺎدﻓﯽ، ﻧﻤﻮدار ﻗﯿﻔﯽ، ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ، آزﻣﻮن ﻫﻤﮕﻨﯽ و ﻣﺠﺬور I استفادهشده است. از ﺿﺮﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﭘﯿﺮﺳﻮن نیز بهعنوان ﺷﺎﺧﺺ r اﺳﺘﻔﺎده شد. درنهایت اندازه اثر کلی ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران برابر 734/1=r است (05/0=p)، به دست آمد که نشان از اندازه اثر بالابر طبق نظر کوهن میباشد.
The aim of this meta-analysis study was to analyze the relationship between brand value and loyalty of Iranian athletes. This research is from the point of view of practical purpose and is included in the category of qualitative researches. The statistical population of the research is all the studies conducted in Iran in the field of the relationship between brand value and the loyalty of Iranian athletes at the level of master's and doctoral theses, as well as the studies published by executive and research institutions and indexed in scientific research journals. . The number of these articles was 90. The sample size is made up of 21 primary studies. The qualitative sampling methods used were also purposeful snowball sampling. In order to investigate the effect size, separate each intervention, the combined effect size with two models of fixed and random effects, funnel plot, sensitivity analysis, homogeneity test and Volume I were used in order to investigate the primary researches. Pearson's correlation coefficient was also used as r index. Finally, the size of the overall effect of brand equity on athletes' loyalty is equal to r=1.734 (p=0.05), which shows the size of the lifting effect according to Cohen.