تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر تصویر برند در صنعت هتلداری (مطالعه موردی:هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران)
محورهای موضوعی : مقالات تحلیلی جغرافیایی و محيطيجعفر بهاری 1 , شهلا بهاری 2 , سمیرا محمدی 3
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ ، تهران، ایران
2 - مربی گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور ، تهران، ایران
3 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، ایران
کلید واژه: رفتار شهروندی سازمانی, تصویر برند, مازندران, صنعت هتلداری, اسمارت پی ال اس,
چکیده مقاله :
چکیدهتحقیق حاضر با هدف تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر تصویر برند در صنعت هتل داری در هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران، شامل: هتل های پارسیان آزادی رامسر(4 ستاره) و پارسیان آزادی خزر(5 ستاره) در تابستان 96 صورت پذیرفته است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان و مشتریان هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران می باشد. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده از کارکنان و میهمانان هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که رفتار شهروندی سازمانی و هر یک از ابعاد آن تأثیر مثبت و معناداری بر تصویر برند دارند. و همچنین نشان داده شد که متغیر فضیلت مدنی دارای بزرگترین مقدار ضریب مسیر است و تأثیر آن نسبت به سایر متغیرها بر تصویر برند بیشتر است.