بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر انتخاب و کارایی تکنولوژی آموزشیی اعایا هیات علمی مدیریت ورزشی دانشگاههای آزاد اسلامی کشور
محورهای موضوعی : علوم تربیتیایمان صفائی 1 , فریده اشرف گنجویی 2 , علی زارعی 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.تهران.ایران
2 - دکتری مدیریت ورزشی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی.تهران.ایران
3 - دکتری مدیریت ورزشی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی.تهران.ایران
کلید واژه: کارایی, تکنولوژی آموزشی, اعضا هیات علمی مدیریت ورزشی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر به بررسی موانع پیش روی اعضاا هیاات علمای تربیات بادنی در اساتفاده کارآماد ازتکنولوژیهای به روز قرار دارد، پرداخت. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه اعضا هیات علمی (تمام وقتیا نیمه وقت) که حداقل یکی از دروس مدیریت ورزشی را در دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور تدریسمی کنند می باشند. بمنظور گردآوری داده ها، از پرسشنامه مادیریت ورزشای و تکنولاوژی()SMAT,2007ویلسون لونی استفاده شد. روایی این ابزار از طریق اخذ نظر صاحبنظران و اساتید محتارم ماورد تأییاد قارارگرفت. پایایی پرسشنامه میزان ضریب آلفا 0/83بدست آمد. روش اماری این پژوهش توصیفی زمینه یاابیبوده و از آزمون فریدمن بمنظور اولویت بندی عوامل استفاده شاده اسات. نتاای بررسای فرضایه اول ایانپژوهش نشان داد که میان انواع تکنولوژیهایی که به دانشجویان مدیریت ورزشی آموخته مای شاود تفااوتمعنی دار وجود دارد. نتای بدست آمده از بررسی فرضیه دوم نشان داد کاه میاان عوامال فاردی اثرگاذار درانتخاب تکنولوژی آموزشی تفاوت معنی دار وجود دارد. نتای بدست آمده از ماتریس همبستگی از متغیرهاایپژوهش در فرضیه سوم پژوهش نشان داد که بین عوامل سازمانی اثرگذار بر انتخاب تکنولوژی توسط اعضا هیات علمی با کارایی تکنولوژی آموزشی دانشجویان مدیریت ورزشی رابطه معنای دار وجاود دارد. در پایااننتای بدست آمده از بررسی فرضیه چهارم این پژوهش نشان داد که میان کارایی تکنولوژیکی دانشجویان درتکنولوژی خاص تفاوت معنی دار وجود دارد. از بین عوامل کارایی تکنولوژیکی، دانشجویان مدیریت ورزشایدر تکنولوژیهای ارائه و مدیریت کلاس از کارایی بالاتری برخوردار بودند
the present study examines the obstacles facing faculty member’s physical education the efficient use of technology up to date has been paid in 1392. Population of this research included all faculty members (full-time or part-time) at least one of the sports management courses in Islamic Azad Universities across the country, which is about 1,000 persons. To collect the data, a questionnaire Sport Management and Technology (SMaT, 2007) which consists of 138 questions is the Lonnie Wilson has been used. Validity by obtaining the opinion of experts were confirmed and respected masters. The research was descriptive survey method and the Friedman test was used to prioritize the factors. According to sport management faculty members, student communication technologies in education are a priority. The results of the second hypothesis of this study showed that the factors affecting the choice of technology, there is a significant difference. Therefore, the factors influencing the choice of technology by sport management faculty members, students, and policy needs of the organizational work of the importance and impact is high. The results of the study showed that the fourth hypothesis technological performance of students in a particular technology is significant. The efficiency of the process, sport management students and classroom management technologies provide the highest efficiency