بررسی میزان استفاده از پادکست و وودکستینگ در تبلیغات اینتر نتی(تجاری-بازرگانی)از دیدگاه مدیران شرکت های تبلیغاتی
محورهای موضوعی : فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی )نسیم مجیدی قهرودی 1 , فاطمه نوری نسب عسگر ابادی 2
1 - استاد یار و عضو هیات علمی گروه ارتباطات دانشگاه ازاد اسلامی تهران مرکز
2 - کارشناس ارشد علوم ارتباطات واحد تهران مرکز
کلید واژه: تبلیغات, اینترنت, تبلیغات اینترنتی, پادکست و وودکستینگ, تبلیغات نوین,
چکیده مقاله :
این تحقیق با هدف "بررسی میزان استفاده از پادکست و وودکستینگ در تبلیغات اینترنتی (تجاری– بازرگانی) از دیدگاه مدیران شرکتهای تبلیغاتی شهر تهران" انجام گرفته است. روش این تحقیق پیمایشی و ابزار اندازهگیری پرسشنامه بوده است و پس از پرشدن پرسشنامهها، جداول توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار spss بدست آمده و تحلیل شد. جامعه آماری این تحقیق را 312 شرکتهای تبلیغاتی شهر تهران تشکیل دادهاند. روش نمونهگیری در این تحقیق تمام شماری است. پس از انجام نظر سنجی و استخراج دادهها، نتایج نشان داد که بیشتر مدیران تبلیغاتی که جامعه آماری ما را در این تحقیق تشکیل میدادند آشنایی چندانی با پادکست و وودکستینگ نداشتند و استفاده چندانی از این نوع تبلیغات در کارهایشان نمیکردند. آنها بیشتر از بنر و موتورهای جستجو استفاده میکردند. از نظر آنها استقبال چندانی از این نوع تبلیغات نشده است و شاید دلیل عمده آن سوددهی کم پادکست و وودکستینگ و آشنا نبودن مخاطبان با این نوع تبلیغات باشد. همچنین این شرکتهای تبلیغاتی کمتر از افراد متخصص در زمینه پادکست و وودکستینگ استفاده میکنند و این میتواند در آینده که پیشرفتهای بیشتری در این زمینه صورت میگیرد برایشان مشکلساز باشد. از دیدگاه مدیران تبلیغاتی اینگونه تبلیغات میتواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. به نظر آنها فیلم و انیمیشن نسبت به متن و عکس تأثیر بیشتری بر مخاطب دارد و تلویزیون نیز نسبت به سایر رسانهها در زمینه تبلیغات تأثیر بیشتری بر مردم دارد.