بررسی تاثیر سازمان یادگیرنده بر عملکرد سازمان با نقش میانجی رفتارهای نوآورانه (نوآوری باز) (مورد مطالعه: سازمان هواشناسی کشور)
محورهای موضوعی : مطالعات رفتاری در مدیریتمجتبی هداوند 1 , روح اله کزازی 2
1 - استادیار دانشگاه تهران شمال
2 - کارشناس
کلید واژه: سازمان یادگیرنده, عملکرد سازمان, رفتارهای نوآورانه (نوآوری باز),
چکیده مقاله :
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر سازمان یادگیرنده بر عملکرد سازمان با نقش میانجی رفتارهای نوآورانه (نوآوری باز) می باشد. از نظر روش شناسی این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و از نظر هدف یک تحقیق کاربردی است. سازمانهایی که گرایش به یادگیری دارند قادرند محیط بیرونی را برای کشف پارادایمهای تکنولوژی جدید، کنکاش و بررسی کنند که این عمل منجر به نوآوری میگردد، همچنین یادگیری سازمانی باعث حفظ مزیت رقابتی سازمان در محیط پرتلاطم رقابتی سازمان ها میشود. جامعه آماری در این پژوهش مدیران و کارکنان سازمان هواشناسی کشور در حوزه ستادی میباشد. حجم جامعه آماری 400 نفر است که با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه مورد نظر برابر 196 نفر تعیین گردید. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد که روایی صوری آن با نظر صاحبنظران و روایی سازه با تحلیل عاملی تاییدی، بررسی و تایید گردید. جهت بررسی اعتبار و پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقدار آن 826/0 می باشد، لذا پرسشنامه از پایایی مناسب برخوردار است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار لیزرل و روش معادلات ساختاری انجام شده است. نتایج نشان میدهد که سازمان یادگیرنده بر عملکرد سازمان با نقش میانجی رفتارهای نوآورانه (نوآوری باز) تاثیرگذار است و همچنین رفتارهای نوآورانه (نوآوری باز) بر عملکرد سازمان تاثیر مستقیمی دارد.
The purpose of this research is to investigate the impact of the learning organization on ( innovational behaviors) open innovation and the performance of the organization. In terms of methodology, this research is a descriptive correlation type and based on the purpose of an applied research. Organizations that have a tendency to learn are able to explore and investigate the external environment to discover new technology paradigms, which leads to innovation, and organizational learning helps maintain the organization's competitive advantage in a turbulent organizational environment. Therefore, creating and institutionalizing organizational learning is one of the most important tools for the long-term success of managers of organizations in the direction of development and better performance. In this regard, the present research was conducted with the aim of investigating the impact of the learning organization on open innovation and the performance of the organization (case study: Iran Meteorological Organization). The statistical population in this research is the managers and employees of the Iran Meteorological Organization. According to the collected statistics, the size of the statistical community is 400 people. To determine the sample size, Cochran's formula was used, and the desired sample size was determined to be 196. To collect data, Watkins and Marsik's learning organization questionnaire (1996), Roter et al.'s open innovation questionnaire (2019) and Fernand et al.’s organizational performance questionnaire (2006) were used. The value of Cronbach's alpha for the research variables is 0.826, so the questionnaire has adequate reliability. Data analysis has been done using Lisrel software and the method of structural equations. The results show that the learning organization has an impact on ( innovational behaviors) open innovation innovation and the performance of the organization. Also, the results show that open innovation has a direct effect on the organization's performance.
آیباغی اصفهانی، س.، ابراهیمی، الف.، شیخ، ر.، (1399)، فرهنگ نوآورانه، زمینهساز بهبود یادگیری سازمانی با بهره گیری از برند سازمانی داخلی (پژوهشی در صنعت نفت ایران)، دو فصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی، شماره 17، دوره 9.
احسانی قدس، ح.، عباس زاده، م.، (1391)، رابطه مؤلفههای سازمان یادگیرنده با خلاقیت و نوآوری دبیران دبیرستانها و مراکز پیش دانشگاهی، دوره 3، شماره 4، صص. 1-19.
جعفری، م.، محمدی، ز.، اشرفی، م.، (1397)، تأثیر اینرسی سازمانی بر نوآوری و نوآوری بر عملکرد، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره 6، شماره 4.
دانایی فرد، ح،. کرد نائیج، الف،. دلخواه، ج.، آقا ریارتی، م.، (1392)، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 15، صص، 37-57.
دوستار، م.، بابازاده، ط.، مرادی، م.، (1398)، بررسی تأثیر یادگیری بر نوآوری با نقش تعدیل گری اینرسی سازمانی، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره 9، شماره 2.
سیفی، ع.، محمداسمعیلی، ف.، مهدوی فرد، ع.، (1400)، بررسی ویژگیهای سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش شهرستان خوسف از دیدگاه مدیران مدارس، سومین همایش تدبیر علوم مدیریتی، تربیتی، اجتماعی و روانشناسی، مشهد. شماره 2.
راهنمای رود پشتی، ف.، محمود زاده، ن.، (1387)، توسعه منابع انسانی، ناشر: سازمان مدیریت صنعتی. تعداد صفحات 254.
ربیعیم.، اردستانی، م.، صالح، ع.، دانائی، م.، (1393)، بررسی رابطه بین سازمانهای یادگیرنده و عملکرد سازمانی کارکنان گمرک جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، دانشکده مدیریت، دوره 1، شماره 2.
عبدلی م.، حبیب رودساز، ف.، نقوی، م.، (1399)، تأثیر نوآوری باز بر مزیت رقابتی با نقش میانجیگری مدیریت دانش، مطالعات مدیریت صنعتی، دوره 18، شماره 59، زمستان 1399، صص 150-117.
علوی، س.، ارباب شیرانی، ب.، اسفندیاری، الف.، (1393)، بررسی ارتباط سازمانی و نوآوری از دیدگاه سیستم دینامیکی در مرکز تحقیقات مهندسی اصفهان، مدیریت تولید و عملیات، دوره 5 شماره 1.
قاسمزاده علیشاهی، ابوالفضل؛ کاتب، م.، حیدری زاده، ز.، (1394)، نقش سرمایه فکری و فرهنگ سازمان یادگیرنده بر ظرفیت یادگیری سازمانی و دانشآفرینی کارکنان درمانی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، آموزش و توسعه منابع انسانی سال دوم زمستان 1394 شماره 7.
کزازی، الف.، شول، ع.، (1392)، تأثیر مدیریت فراگیر بر عملکرد نوآوری: اثر تعدیل کنندگی یادگیری سازمانی، دوره 22، شماره 71، صص 1-17.
کوهی، ز.، سمنانی، ب.، (1396)، بررسی رابطه برند عاطفی و تمایلات درونی مشتری، پنجمین همایش سالانه مدیریت و مدل سازی،
گلرد، پ.، حسنی، الف.، محمودی، ح.، شربفی، م.، (1397)، تأثیر سازمانهای یادگیرنده بر هوش سازمانی با نقش متغیر میانجی سرمایه فکری، فصلنامه علمی و پژوهشی مدیریت منابع در نیروی انتظامی سال ششم، شماره 4
لوئی، س.، (1393)، بررسی کاربرد سیستم مدیریت یادگیری در مدیریت دانش، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
محمدیکیا، الف.، عطایی، م.، معمارزاده، غ.، درودیان، م.، (1400)، تعامل بین سازمان یادگیرنده یاد دهنده، مجله مدیریت توسعه و تحول 46(1400).، صص. 49-61.
مصلح، ع.، یاری بوزنجانی، الف.، (1393)، تأثیر هوش سازمانی بر نوآوری فناورانه در شرکتهای دانش بنیان، مطالعات مدیریت بهبود و تحول، دوره 22، شماره 73.
میقانی، ن.، (1399)، سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی، دوماهنامه علمی تخصصی پژوهش در هنر و علوم تخصصی سال پنجم، شماره 8 (پیاپی: 13)، جلد یک.
نجمی، م.، حسینی، س.، (1387). مدل سرآمدی EFQM از ایده تا عمل. تهران، موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی انتشارات سرآمد، صفحات 131.
هداوند، سعید. (1385). مدیریت ارزشیابی کیفیت در نظام آموزشی سازمانهای صنعتی، شرکت صنایع الکترونیک ایران.
هدایتی و لوکلا، الف.،؛ جمشیدی، ل.، امین بیدختی، ع.، (1395)، نقش میانجی مدیریت دانش در رابطه بین فرهنگ یادگیری و نوآوری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بابل، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، سال هشتم، شماره 15.
Agrawal A. K., & Rahman, Z., (2015). Roles and resource contributions of customer in value cocration. International Strategic Management Review.
Allameh, M., Zamani, M.& Davoodia, M.R., (2011). The Relationship between Organizational Culture and Knowledge Management (A Case Study: Isfahan University), Procedia Computer Science, Vol.3, PP.1224–1236.
Armstrong, E., (2015). Integrity, transparency and accountability in public administration: recent trends, regional and international developments and emerging issues, United Nations, Department of Economic and Social Affairs.
Baba, M., Mahmood, R., & Halipah, A., (2017). The moderating role of environmental turbulence on the relationship between organizational learning and firm innovativeness. International Journal of management research and reviews, 7(2), p.148.
Carter, M., (2001). Strategic planning: in nonprofit or for profit organizations. Strategic planning. Com Chopra, s., Meindl, p., Supply chain management: strategy planning and operation, Publishing as Prentice Hall. pages 529.
Derrick, J. (2019). Learning, Innovation and ‘tacit pedagogy’in workplace practice: a comparison of two high-performing organisations in different sectors (Doctoral dissertation, UCL, university, college London)
Ehsan Moradi, Seyed Mohammadbagher Jafari, Zahra Mohammadi Doorbash, Ashraf Mirzaei, (2021). Impact of organizational inertia on business model innovation, open innovation and corporate performance, Asia Pacific Management.
Eid, A., & Quinn, D., (2017). Factors predicting training transfer in health professionals participating in quality improvement educational interventions. BMC medical education, 17(1), 26.
Hung, s., Lai, h., Chang w., Knowledge sharing motivations affecting R and D employee’s acceptance of Knowledge reopository,behaviour and information technology, (2011), department of information management, Chang hua, Taiwan, pp.213-230.
Hambrick, C, Donald and James, W. Fredrickson. (2001). Are you sure you have a strategy. Academy Management Executive, Vol. 15, No. 4.
Hafkesbrink, j. (2015). Schroll organizational competences for open Innovation in small and medium Sized Enterprises of the digital economy.
Hussein Norashikin, Mohamd Amnah, Noordin Fauziah, Amir Ishak Noormala (2013). Learning organization and its effect on organizational performance and organizational innovativeness: A proposed framework for malaysian public institutions of higher education journal: Procedia Social and Behavioral Sciences, Vol. 130, pp. 299–304.
Jooste, C. and Fourie, B., (2009). The role of strategicleadership in effective strategy implementation: Perceptions of south African strategic lesders. https://www.researchgate.net/publication/228435825
Kennedy, J. P. (2016). Sharing the keys to the kingdom: Responding to employee theft by empowering employees to be guardians, place managers, and handlers. Journal of Crime and Justice, 39(4), pp. 512-527.
Maja Bašić (2021). Organisational learning antecedents and Open innovation: Differences in internationalisation level Autores. International Journal of Innovation Studies.Vol. 5
Miguel, J., Caballe, S., Xhafa, F & Higgiins, S. (2020)" Learning Organizations and Competitive Intelligence, Managing Academic Libraries,pp. 65-74.
Pansari, A. & Kumar, V. (2018). Customer Engagement Marketing. Consumer Cocreation in New Product Development
Park, S., Kang, H. S., & Kim, E. J. (2020). Does supervisor support make a difference in employees; training and job performance? An empirical study of a professional development program. European Journal of Training and Development, 42(1).
Rebelo, T.M&Gomes, A.D., (2018). Organizational learning and learning organization; Reviewing evollution for prospecting the future, The Learning Organization,15(4), pp.294-308.
Reed, S., Fraser, D.G., Dougill, J. (2006). An adaptive learning process for developing and applying sustainability indicators with local communities, www.elsevier.com/locate/ecolecon
Robbins, Stuart J. and Hynek, Brian M. (2012). A new global database of Mars impact craters, Jouranl of geophysical research, Vol.117.
Saki, s., shakiba, H., Savari, M., (2013), Study of the relationship between the organizational learning and organizational innovation at University of Tehran E journal of organizational learning and leadership, 11
Senge, M., (1990), The fifth discipline, Currency and duble day, a division of bantam double day dell publishing group, Inc, pages 412.
Stanzin Mantok, Harjit Sekhon, Gurjeet Kaur Sahi, and Paul Jones, (2019). Entrepreneurial orientation and the mediating role of organizational learning amongst Indian S.SMEs, The current issue and full text archive of this journal is available on Emerald Insight at:www.emeraldinsight.com/1462-004.htm.
Tohidi, H., Jabbari, M. (2012), Main factors of organizational learning capabilities on product innovationperformance, procedia technology, 1, pp. 544-547.
Vargo, S. L., & Lusch, R. F. (2004). Evolving to a New Dominant Logic for Marketing. Journal of Marketing, 68(1),pp. 1–17.
Zhao H, Wang Q, Liu C, Shang Y, Wen F, Wang F, Liu W, Xiao W, Li W. (2018). A Role for the Respiratory Chain in Regulating Meiosis Initiation in Saccharomyces erevisiae. Genetics 208(3):1181-1194
_||_آیباغی اصفهانی، س.، ابراهیمی، الف.، شیخ، ر.، (1399)، فرهنگ نوآورانه، زمینهساز بهبود یادگیری سازمانی با بهره گیری از برند سازمانی داخلی (پژوهشی در صنعت نفت ایران)، دو فصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی، شماره 17، دوره 9.
احسانی قدس، ح.، عباس زاده، م.، (1391)، رابطه مؤلفههای سازمان یادگیرنده با خلاقیت و نوآوری دبیران دبیرستانها و مراکز پیش دانشگاهی، دوره 3، شماره 4، صص. 1-19.
جعفری، م.، محمدی، ز.، اشرفی، م.، (1397)، تأثیر اینرسی سازمانی بر نوآوری و نوآوری بر عملکرد، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره 6، شماره 4.
دانایی فرد، ح،. کرد نائیج، الف،. دلخواه، ج.، آقا ریارتی، م.، (1392)، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 15، صص، 37-57.
دوستار، م.، بابازاده، ط.، مرادی، م.، (1398)، بررسی تأثیر یادگیری بر نوآوری با نقش تعدیل گری اینرسی سازمانی، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره 9، شماره 2.
سیفی، ع.، محمداسمعیلی، ف.، مهدوی فرد، ع.، (1400)، بررسی ویژگیهای سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش شهرستان خوسف از دیدگاه مدیران مدارس، سومین همایش تدبیر علوم مدیریتی، تربیتی، اجتماعی و روانشناسی، مشهد. شماره 2.
راهنمای رود پشتی، ف.، محمود زاده، ن.، (1387)، توسعه منابع انسانی، ناشر: سازمان مدیریت صنعتی. تعداد صفحات 254.
ربیعیم.، اردستانی، م.، صالح، ع.، دانائی، م.، (1393)، بررسی رابطه بین سازمانهای یادگیرنده و عملکرد سازمانی کارکنان گمرک جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، دانشکده مدیریت، دوره 1، شماره 2.
عبدلی م.، حبیب رودساز، ف.، نقوی، م.، (1399)، تأثیر نوآوری باز بر مزیت رقابتی با نقش میانجیگری مدیریت دانش، مطالعات مدیریت صنعتی، دوره 18، شماره 59، زمستان 1399، صص 150-117.
علوی، س.، ارباب شیرانی، ب.، اسفندیاری، الف.، (1393)، بررسی ارتباط سازمانی و نوآوری از دیدگاه سیستم دینامیکی در مرکز تحقیقات مهندسی اصفهان، مدیریت تولید و عملیات، دوره 5 شماره 1.
قاسمزاده علیشاهی، ابوالفضل؛ کاتب، م.، حیدری زاده، ز.، (1394)، نقش سرمایه فکری و فرهنگ سازمان یادگیرنده بر ظرفیت یادگیری سازمانی و دانشآفرینی کارکنان درمانی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، آموزش و توسعه منابع انسانی سال دوم زمستان 1394 شماره 7.
کزازی، الف.، شول، ع.، (1392)، تأثیر مدیریت فراگیر بر عملکرد نوآوری: اثر تعدیل کنندگی یادگیری سازمانی، دوره 22، شماره 71، صص 1-17.
کوهی، ز.، سمنانی، ب.، (1396)، بررسی رابطه برند عاطفی و تمایلات درونی مشتری، پنجمین همایش سالانه مدیریت و مدل سازی،
گلرد، پ.، حسنی، الف.، محمودی، ح.، شربفی، م.، (1397)، تأثیر سازمانهای یادگیرنده بر هوش سازمانی با نقش متغیر میانجی سرمایه فکری، فصلنامه علمی و پژوهشی مدیریت منابع در نیروی انتظامی سال ششم، شماره 4
لوئی، س.، (1393)، بررسی کاربرد سیستم مدیریت یادگیری در مدیریت دانش، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
محمدیکیا، الف.، عطایی، م.، معمارزاده، غ.، درودیان، م.، (1400)، تعامل بین سازمان یادگیرنده یاد دهنده، مجله مدیریت توسعه و تحول 46(1400).، صص. 49-61.
مصلح، ع.، یاری بوزنجانی، الف.، (1393)، تأثیر هوش سازمانی بر نوآوری فناورانه در شرکتهای دانش بنیان، مطالعات مدیریت بهبود و تحول، دوره 22، شماره 73.
میقانی، ن.، (1399)، سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی، دوماهنامه علمی تخصصی پژوهش در هنر و علوم تخصصی سال پنجم، شماره 8 (پیاپی: 13)، جلد یک.
نجمی، م.، حسینی، س.، (1387). مدل سرآمدی EFQM از ایده تا عمل. تهران، موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی انتشارات سرآمد، صفحات 131.
هداوند، سعید. (1385). مدیریت ارزشیابی کیفیت در نظام آموزشی سازمانهای صنعتی، شرکت صنایع الکترونیک ایران.
هدایتی و لوکلا، الف.،؛ جمشیدی، ل.، امین بیدختی، ع.، (1395)، نقش میانجی مدیریت دانش در رابطه بین فرهنگ یادگیری و نوآوری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بابل، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، سال هشتم، شماره 15.
Agrawal A. K., & Rahman, Z., (2015). Roles and resource contributions of customer in value cocration. International Strategic Management Review.
Allameh, M., Zamani, M.& Davoodia, M.R., (2011). The Relationship between Organizational Culture and Knowledge Management (A Case Study: Isfahan University), Procedia Computer Science, Vol.3, PP.1224–1236.
Armstrong, E., (2015). Integrity, transparency and accountability in public administration: recent trends, regional and international developments and emerging issues, United Nations, Department of Economic and Social Affairs.
Baba, M., Mahmood, R., & Halipah, A., (2017). The moderating role of environmental turbulence on the relationship between organizational learning and firm innovativeness. International Journal of management research and reviews, 7(2), p.148.
Carter, M., (2001). Strategic planning: in nonprofit or for profit organizations. Strategic planning. Com Chopra, s., Meindl, p., Supply chain management: strategy planning and operation, Publishing as Prentice Hall. pages 529.
Derrick, J. (2019). Learning, Innovation and ‘tacit pedagogy’in workplace practice: a comparison of two high-performing organisations in different sectors (Doctoral dissertation, UCL, university, college London)
Ehsan Moradi, Seyed Mohammadbagher Jafari, Zahra Mohammadi Doorbash, Ashraf Mirzaei, (2021). Impact of organizational inertia on business model innovation, open innovation and corporate performance, Asia Pacific Management.
Eid, A., & Quinn, D., (2017). Factors predicting training transfer in health professionals participating in quality improvement educational interventions. BMC medical education, 17(1), 26.
Hung, s., Lai, h., Chang w., Knowledge sharing motivations affecting R and D employee’s acceptance of Knowledge reopository,behaviour and information technology, (2011), department of information management, Chang hua, Taiwan, pp.213-230.
Hambrick, C, Donald and James, W. Fredrickson. (2001). Are you sure you have a strategy. Academy Management Executive, Vol. 15, No. 4.
Hafkesbrink, j. (2015). Schroll organizational competences for open Innovation in small and medium Sized Enterprises of the digital economy.
Hussein Norashikin, Mohamd Amnah, Noordin Fauziah, Amir Ishak Noormala (2013). Learning organization and its effect on organizational performance and organizational innovativeness: A proposed framework for malaysian public institutions of higher education journal: Procedia Social and Behavioral Sciences, Vol. 130, pp. 299–304.
Jooste, C. and Fourie, B., (2009). The role of strategicleadership in effective strategy implementation: Perceptions of south African strategic lesders. https://www.researchgate.net/publication/228435825
Kennedy, J. P. (2016). Sharing the keys to the kingdom: Responding to employee theft by empowering employees to be guardians, place managers, and handlers. Journal of Crime and Justice, 39(4), pp. 512-527.
Maja Bašić (2021). Organisational learning antecedents and Open innovation: Differences in internationalisation level Autores. International Journal of Innovation Studies.Vol. 5
Miguel, J., Caballe, S., Xhafa, F & Higgiins, S. (2020)" Learning Organizations and Competitive Intelligence, Managing Academic Libraries,pp. 65-74.
Pansari, A. & Kumar, V. (2018). Customer Engagement Marketing. Consumer Cocreation in New Product Development
Park, S., Kang, H. S., & Kim, E. J. (2020). Does supervisor support make a difference in employees; training and job performance? An empirical study of a professional development program. European Journal of Training and Development, 42(1).
Rebelo, T.M&Gomes, A.D., (2018). Organizational learning and learning organization; Reviewing evollution for prospecting the future, The Learning Organization,15(4), pp.294-308.
Reed, S., Fraser, D.G., Dougill, J. (2006). An adaptive learning process for developing and applying sustainability indicators with local communities, www.elsevier.com/locate/ecolecon
Robbins, Stuart J. and Hynek, Brian M. (2012). A new global database of Mars impact craters, Jouranl of geophysical research, Vol.117.
Saki, s., shakiba, H., Savari, M., (2013), Study of the relationship between the organizational learning and organizational innovation at University of Tehran E journal of organizational learning and leadership, 11
Senge, M., (1990), The fifth discipline, Currency and duble day, a division of bantam double day dell publishing group, Inc, pages 412.
Stanzin Mantok, Harjit Sekhon, Gurjeet Kaur Sahi, and Paul Jones, (2019). Entrepreneurial orientation and the mediating role of organizational learning amongst Indian S.SMEs, The current issue and full text archive of this journal is available on Emerald Insight at:www.emeraldinsight.com/1462-004.htm.
Tohidi, H., Jabbari, M. (2012), Main factors of organizational learning capabilities on product innovationperformance, procedia technology, 1, pp. 544-547.
Vargo, S. L., & Lusch, R. F. (2004). Evolving to a New Dominant Logic for Marketing. Journal of Marketing, 68(1),pp. 1–17.
Zhao H, Wang Q, Liu C, Shang Y, Wen F, Wang F, Liu W, Xiao W, Li W. (2018). A Role for the Respiratory Chain in Regulating Meiosis Initiation in Saccharomyces erevisiae. Genetics 208(3):1181-1194