- کمک به ارتقای تحقیقات علمی در زمینه آموزش و بهبودمنابع انسانی در سطح ملی و بینالمللی؛
- گسترش اندیشهها و نتایج نوآوریهای پژوهشی در زمینه آموزش و بهبودمنابع انسانی؛
- چیستی، چرایی، چگونگی و فلسفه آموزش و بهبودمنابع انسانی ؛
- طراحی الگوهای آموزش و بهبودمنابع انسانی هماهنگ با الگوی اسلامی- ایرانی، چشمانداز بیست ساله کشور، نقشه جامع علمی کشور و آیندهنگریها در سطح ملی، منطقهای و بینالمللی؛
- تحول، بهبود مدیریت و مدیریت تحول در حوزه آموزش و بهبود منابع انسانی؛
- نشر و عرضه دستاوردهای علمی پژوهشی بر اساس نیاز و تقاضای سازمانهای اجرایی کوچک، متوسط، بزرگ و شبکهای در حوزه آموزش و بهبود منابع انسانی و ارزیابی نتایج و بهکارگیری آنها؛
- کمک به تبادل اندیشه ها و ارتقاء دانش در حوزه آموزش و بهبود منابع انسانی در سطح ملی، منطقهای و بین المللی.
محورها و حوزه فعالیت فصلنامه:
1- بهینه کاوی و تجارب برتر سازمانی در فعالیتهای آموزش و بهبود منابع انسانی؛
2- بهره گیری از فناوری و رویکردهای نوین در آموزش و بهبود منابع انسانی؛
3- نقش و ویژگی های متمایز آموزش و بهبود منابع انسانی در سازمانهای دولتی و خصوصی کشور؛
4- اثر بخشی آموزش و بهبود منابع انسانی در تحول سازمانی، خلق ارزش و مزیت رقابتی؛
5- نقش آموزش و بهبود منابع انسانی در توسعه و ترویج فرهنگ، معنویت و اخلاق حرفه ای در سازمان ها؛
6- حرفه ای گرایی مدیریت منابع انسانی و تاثیر آن بر آموزش و بهبود منابع انسانی؛
7-توسعه آموزش و بهبود منابع انسانی در بخش های دولتی، خصوصی، تعاونی و بنگاه های کوچک و متوسط؛
8- رویکردها، تئوری ها، مدل ها، استراتژی ها و برنامه های عملیاتی آموزش و بهبود منابع انسانی؛
9- نقش آموزش و بهبود منابع انسانی در ارتقای بهره وری، خلاقیت و نو آوری و کیفیت زندگی کاری؛
10- نقش و سهم رهبران در آموزش و بهبود منابع انسانی در سازمان های ایرانی؛
11- فرصت ها، چالش ها و موانع آموزش و بهبود منابع انسانی در کشور و راه های برون رفت از آن ها؛
12- مطالعات تطبیقی فعالیتهای آموزش و بهبود منابع انسانی در ایران و جهان؛
13- توانمندسازی منابع انسانی و جایگاه آن در آموزش و بهبود منابع انسانی ؛
14- مدیریت دانش و نقش آن در آموزش و بهبود منابع انسانی؛
15- جایگاه آینده پژوهی در آموزش و بهبود منابع انسانی؛