بررسی و شبیه سازی پارامترهای موثر بر احتراق و شکل گیری آلاینده های موتورهای دیزلی
محورهای موضوعی : ترمودینامیکبهادر شعبانی 1 , هادی کارگر شریف آباد 2
1 - گروه مهندسی مکانیک، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
2 - استادیار، مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
کلید واژه: Fire, احتراق, آلاینده, پاشش, موتور دیزل,
چکیده مقاله :
در این پژوهش، مدل سازی CFD احتراق این موتور به کمک نرم افزار FIRE برای بهینه سازی عملکرد آن به کار گرفته شده است. یک مدل سه بعدی از فرایندهای شکل گرفته در داخل سیلندر تهیه شده که شامل اختلاط سوخت و هوا، پاشش و احتراق است. در این مدل سه بعدی، همۀ گونه های شیمیایی، تراکم هوا و پاشش سوخت با مشخصات کامل افشانک در نظر گرفته شده است تا نتایچ دقیقی از اختلاط سوخت و هوا، اشتعال، نفوذ افشانه، احتراق پیش آمیخته و نفوذی در زمانهای مختلف و متناسب با حرکت پیستون بدست آید. از این مدل برای انتخاب بهینه مشخصات پاشش سوخت (شامل مدیریت پاشش، تعداد سوراخ آژنه، زمان شروع پاشش و زاویه پاشش) برای رسیدن به بهترین مصرف سوخت و کمترین آلودگی استفاده شده است.
In this study, CFD modeling combustion engine software is used FIRE to optimize its performance. A three-dimensional model of the processes that formed in the cylinder made of air-fuel mixture, injection and combustion. The three-dimensional model, all chemical species, the density of air and fuel injection nozzles with full specification is intended to be Properties precise mixing of air and fuel, ignition, spray penetration, and penetration premixed combustion at different times and in accordance with The piston is achieved. Select the model for optimal fuel injection (injection management, Injector hole number, time of injection and spray angle) to achieve the best fuel economy and lowest emissions are used.