اهداف انتشار:
- نشر و گسترش دیدگاههای نظری، تحلیلی و یافتههای پژوهشی در حوزه آموزش و پرورش مبتنی بر آموزههای اسلام و ایران.
- ارزشیابی از هدفها، برنامهها و روشهای جاری در نظام آموزش و پرورش
- ترغیب پژوهشگران برای انجام پژوهش در حوزه آموزش و پرورش.
- بررسی چالشهای آموزش و پرورش و ارایه راهکارهای مناسب برای بهبود آن در محدوده آموزش و پرورش
- گسترش تعامل و تبادل اندیشه بین صاحبنظران آموزش و پرورش.
- اشاعه، گسترش و کاربست دانش آموزش و پرورش.
- روششناسی پژوهش در حوزه آموزش و پرورش
محورهای مقالات:
موضوع مقالات باید در زمینههای زیر و ناظر به جنبههای نظری و کاربردی باشد:
- مبانی نظری آموزش و پرورش (مانند فلسفی، دینی، جامعهشناسی، روان شناسی، تاریخی و اقتصادی)
- ساختار دورههای تحصیلی در آموزش و پرورش
- رهبری و مدیریت در سطوح مختلف آموزش و پرورش
- برنامهریزی آموزشی و برنامهریزی توسعه آموزش و پرورش
- مطالات مرتبط با آموزش و پرورش گروههای مختلف از جمله عشایر، روستائیان، کودکان مهاجران، تیزهوشان
- مطالات مرتبط با انواع آموزشهای فنی حرفهای، بزرگسالان، مجازی و از راه دور در نظام آموزش و پرورش
- برنامه درسی و تکنولوژی آموزشی
- جذب، تربیت، بازآموزی، نگهداشت و ارزشیابی معلم
- معرفی، نقد و ارزیابی نوآوریهای آموزشی در ایران
- شایستگیهای اساسی یادگیری در عصر جدید مانند: کارآفرینی، خلاقیت، مهارتهای زندگی، حل مسئله و مهارتهای شهروندی
- روانشناسی تربیتی و مشاوره و هدایت تحصیلی