• اهداف و چشم انداز

     

    • کمک به ارتقای تحقیقات علمی در زمینه آموزش و بهبودمنابع انسانی در سطح ملی و بین‌المللی؛
    • گسترش اندیشه‌ها و نتایج نوآوری‌های پژوهشی در زمینه­‌ آموزش و بهبودمنابع انسانی؛
    • چیستی، چرایی، چگونگی و فلسفه آموزش و بهبودمنابع انسانی ؛
    • طراحی الگوهای آموزش و بهبودمنابع انسانی هماهنگ با الگوی اسلامی- ایرانی، چشم‌انداز بیست ساله کشور، نقشه جامع علمی کشور و آینده‌نگری‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و بین­‌المللی؛
    • تحول، بهبود مدیریت و مدیریت تحول در حوزه آموزش و بهبود منابع انسانی؛
    • نشر و عرضه دستاوردهای علمی پژوهشی بر اساس نیاز و تقاضای سازمان‌های اجرایی کوچک‌، متوسط، بزرگ و شبکه‌ای در حوزه آموزش و بهبود منابع انسانی و ارزیابی نتایج و به‌‌کارگیری آن‌ها؛
    • کمک به تبادل اندیشه ها و ارتقاء دانش در حوزه آموزش و بهبود منابع انسانی در سطح ملی، منطقه­‌ای و بین المللی.

      محورها و حوزه فعالیت فصلنامه:

    1- بهینه کاوی و تجارب برتر سازمانی در فعالیتهای آموزش و بهبود منابع انسانی؛

     2- بهره گیری از فناوری و رویکردهای نوین در آموزش و بهبود منابع انسانی؛

     3- نقش و ویژگی های متمایز آموزش و بهبود منابع انسانی در سازمانهای دولتی و خصوصی کشور؛

     4- اثر بخشی آموزش و بهبود منابع انسانی در تحول سازمانی، خلق ارزش و مزیت رقابتی؛

     5- نقش آموزش و بهبود منابع انسانی در توسعه و ترویج فرهنگ، معنویت و اخلاق حرفه ای در سازمان ها؛

     6- حرفه ای گرایی مدیریت منابع انسانی و تاثیر آن بر آموزش و بهبود منابع انسانی؛

     7-توسعه آموزش و بهبود منابع انسانی در بخش های دولتی، خصوصی، تعاونی و بنگاه های کوچک و متوسط؛

     8- رویکردها، تئوری ها، مدل ها، استراتژی ها و برنامه های عملیاتی آموزش و بهبود منابع انسانی؛

     9- نقش آموزش و بهبود منابع انسانی در ارتقای بهره وری، خلاقیت و نو آوری و کیفیت زندگی کاری؛

     10- نقش و سهم رهبران در آموزش و بهبود منابع انسانی در سازمان های ایرانی؛

     11- فرصت ها، چالش ها و موانع آموزش و بهبود منابع انسانی در کشور و راه های برون رفت از آن ها؛

     12- مطالعات تطبیقی فعالیت‌های آموزش و بهبود منابع انسانی در ایران و جهان؛

    13- توانمندسازی منابع انسانی و جایگاه آن در آموزش و بهبود منابع انسانی ؛

    14- مدیریت دانش و نقش آن در آموزش و بهبود منابع انسانی؛

    15- جایگاه آینده پژوهی در آموزش و بهبود منابع انسانی؛