بررسی تاثیر ادراک از جو سازمانی نوآورانه بر عملکرد شغلی با نقش متغیر میانجی تقویت بازاریابی کارآفرینانه (مطالعه موردی: صنایع چوب اصفهان)
محورهای موضوعی : مدیریت منابع انسانیمحمود رفیعی 1 , مجید شادمند 2 , مریم غیاث آبادی فراهانی 3
1 - پژوهشگاه فضایی ایران، تهران، ایران.
2 - دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت دولتی. دانشکده مدیریت. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان. اصفهان. ایران
3 - دانشجوی دکترا مدیریت بازرگانی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایران.
کلید واژه: عملکرد شغلی, صنایع چوب, بازاریابی کارآفرینانه, جوسازمانی نوآورانه,
چکیده مقاله :
این پژوهش به دنبال بررسی تاثیر ادراک از جو سازمانی نوآورانه بر عملکرد شغلی با نقش متغیر میانجی تقویت بازاریابی کارآفرینانه است. در واقعهدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر ادراک از جو سازمانی نوآورانه بر عملکرد شغلی با نقش متغیر میانجی تقویت بازاریابی کارآفرینانه است.این مطالعه از نظر هدف و ماهیت گردآوری دادهها، کاربردی و توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مدیران و کارآفرینان در صنایع چوبیاصفهان ( 23شرکت) هستند. 219پرسشنامه به روش نمونهگیری خوشهای جمعآوری شد. تجزیه و تحلیل دادهها به کمک مدلسازی معادلاتساختاری و آزمون سوبل انجام گرفته است. نتایج پژوهش تاثیر مثبت و معناداری جوسازمانی نوآورانه بر تقویت بازاریابی کارآفرینانه، تقویتبازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد شغلی و جوسازمانی نوآورانه بر عملکرد شغلی و همچنین تاثیر مثبت و معنادار ادراک از جو سازمانی نوآورانه برعملکرد شغلی با نقش متغیر میانجی تقویت بازاریابی کارآفرینانه را نشان میدهد.
This study seeks to investigate the effect of perception of innovative organizational climate on job performancewith the variable role of mediator in strengthening entrepreneurial marketing. In fact, the purpose of this studywas to investigate the effect of perception of innovative organizational climate on job performance with thevariable role of mediator in strengthening entrepreneurial marketing. This study is applied and descriptivesurvey in terms of purpose and nature of data collection. The statistical population of the study is managersand entrepreneurs in Isfahan wood industry (23 companies). 219 questionnaires were collected by clustersampling. Data analysis was performed using structural equation modeling and Sobel test. The results showthe positive and significant effect of innovative organization on strengthening entrepreneurial marketing,strengthening entrepreneurial marketing on job performance and innovative organization on job performanceand also the positive and significant effect of perception of innovative organizational climate on jobperformance with the mediating variable role of strengthening entrepreneurial marketing. Finally, somesolutions have been proposed to managers and entrepreneurs in the wood industry for an innovativeorganization to strengthen entrepreneurial marketing and job performance.
_||_