شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر بازاریابی صنعت فولاد آلیاژی در ایران
محورهای موضوعی : مدیریت بازاریابیحسن قاسمی 1 , مهدی تقوی 2 , محمدرضا فنی 3
1 - استادیار، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی
2 - استاد، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی
3 - دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
کلید واژه: فولاد, فولاد آلیاژی, بازاریابی صنعتی, آمیخته بازاریابی کالاهای صنعتی, بازاریابی فولاد آلیاژی,
چکیده مقاله :
در بازار رقابتی تنها تولیدکنندگانی حق بقا دارند که بتوانند عوامل قابل کنترل یعنی عناصر آمیختهبازاریابی را به خوبی ترکیب کنند. در بازاریابی صنعتی به دلیل اندک بودن تعداد مشتریان رقابت شدیداست. بنابراین اهمیت بازاریابی در صنعت فولاد آلیاژی که یک صنعت مادر بوده و صنایع پائین دستزیادی به آن وابستگی دارد، بسیار زیاد است. در این تحقیق بازاریابی صنعت فولاد آلیاژی ایران شناساییو مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که عملکرد شرکت فولاد آلیاژی ایراندر عناصر محصول، قیمت، توزیع و ترفیع به صورت معنی دار پائین تر از ناحیه قوت قرار دارد و عنصر محصول در میان عناصر آمیخته بازاریابی عملکرد بالاتری دارد. عملکرد روابط عمومی در مقایسه با فروش شخصی در آمیخته ترفیع بصورت معن یدار بالاتر است.
Just the producers would be alive in competitive market who can mix the under control factors it means marketing mix. Quantity of customers are low in industrial marketing, because the competition in the market is high, so the marketing in alloy steel industry is very important, alloy steel is a mother industry and it has under hand industries. In this research, Iran alloy steel industry marketing is recognized and assessed . According the results, operation of Iran alloy co. is lower from strong region in elements of product, price, place and promotion, and the product in between marketing mix would have upper operation. The operation of public relation in comparison of personal sales in promotion mix is upper.