طراحی مدل برند کارفرما برای سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر بازاریابی داخلی
محورهای موضوعی : مدیریت بازاریابی
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
کلید واژه: برند, بازاریابی داخلی, برندسازی داخلی, برند کارفرما,
چکیده مقاله :
هدف مقاله حاضر طراحی مدل برند کارفرما برای سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر بازاریابی داخلی میباشد. پژوهش حاضر از نظر روش، پیمایشی، و از نظر نوع، توصیفی-تحلیلی، و از حیث هدف، کاربردی است. جامعهی آماری پژوهش حاضر مدیران واحدهای مدیریت درمان و اسناد پزشکی سازمان مورد مطالعه به تعداد 250 نفر میباشد. حجم نمونهی آماری بر اساس فرمول کوکران، 151 نفر برآورد شده است. روش نمونهگیری به صورت تصادفی طبقهای میباشد. ابزار جمعآوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسشنامه میباشد. روایی پرسشنامه به صورت سوری است. پایایی پرسشنامه توسط آزمون آلفای کرونباخ با اعتبار 0/923 مورد تأیید قرار گرفته است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که مؤلفههای برندکارفرما شامل؛ امنیت شغلی کارکنان، آموزش گسترده کارکنان، دریافت پاداش سخاوتمندانه توسط کارکنان، تسهیم اطلاعات، توانمندسازی کارکنان، کاهش فاصله طبقات در سازمان میباشد. در این پژوهش، در نهایت مدلی مناسب برای برندسازی کارفرما در سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر بازاریابی داخلی ارایه شد.
The purpose of this paper is to design an employer brand model for a social security organization with an emphasis on internal recruitment. The present research is in terms of method, survey, is descriptive-analytical in terms of type, and in terms of purpose, is applicable. The statistical population of the present study is the number of 250 people who manage the units of medical management and medical documents of the study organization.The sample size is estimated to be 151 people based on the Cochran formula.The sampling method is stratified randomly.The sampling method is stratified randomly.The validity of the questionnaire is figurative. Reliability of the questionnaire by Cronbach's alpha test for questionnaire was 923. Has-been approved. Findings of the research show that employer brand components include employee security, staffing training, employee generous reward, information sharing, employee empowerment, and reduced floor space in the organization. In this research, finally, a suitable model for employer branding in the social security organization with an emphasis on internal marketing was presented.
_||_