تاثیر روابط مدیریتی بر عملکرد شرکت با نقش میانجی نوآوری مدل کسب و کار و تعدیل-گری آشفتگی محیطی
محورهای موضوعی : مدیریت تولیدمحمد شریف زادگان 1 , سیدرضا فاضلی مطلق 2
1 - دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه آزاد مسجدسلیمان
2 - کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، شرکت فولاد اکسین خوزستان، اهواز، ایران
کلید واژه: عملکرد شرکت, روابط مدیریتی, نوآوری های مدل کسب و کار, آشفتگی محیطی,
چکیده مقاله :
این پژوهش به بررسی روابط مدیریتی بر عملکرد شرکت با نقش میانجی نوآوری مدل کسب و کار و نقش تعدیل گری آشفتگی محیطی در شرکت فولاد اکسین خوزستان میپردازد. پیچیدگی بازارها در جذب مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی نقش فرایند نوآوری در تولید، خدمات، فرایندها، محصولات و خلق ایده های جدید را برجسته نمایان می سازد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، همبستگی و از نظر ماهیت، کمی است که به صورت میدانی اجرا می شود. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران شرکت فولاد اکسین خوزستان به تعداد 23 نفر هستند که از روش نمونه گیری تمام شماری و جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد و جهت آزمون فرضیههای پژوهش از روش معادلات ساختاری و نرم افزار pls نسخه 4 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که روابط مدیریتی بر نوآوری های مدل کسب و کار با مقدار (841/0=β)، تأثیر داشته است. همچنین، روابط مدیریتی بر عملکرد شرکت با مقدار(686/0=β) تاثیرگذار بوده و در نهایت، نوآوری های مدل کسب و کار بر عملکرد شرکت با مقدار(810/0=β) تأثیر داشته است. همچنین، روابط مدیریتی از طریق نوآوری های مدل کسب و کار بر عملکرد شرکت با مقدار (640/0) تأثیر داشته است و آشفتگی محیطی، رابطه بین روابط مدیریتی و عملکرد شرکت با مقدار (150/0) را تحت تأثیر قرار داده است. روابط مدیریتی در دسترسی به منابع محدود و همچنین کسب اطلاعات مورد نیاز در زمینه تحقیق و توسعه که با آن می توان به نوآوری و واکنش به تغییرات در بازارهای آشفته دست یافت، موثر می باشد و از این طریق می توان به بهبود عملکرد شرکت کمک کرد.
This research examines management relationships on company performance with the mediating role of business model innovation and the moderating role of environmental disturbance in Oxin Steel Company of Khuzestan. The complexity of markets in attracting customers and creating a competitive advantage highlights the role of the innovation process in production, services, processes, products and the creation of new ideas. The current research is practical in terms of purpose, correlational in terms of method, and quantitative in terms of nature, which is carried out in the field. The statistical population of the research includes 23 managers of Oxin Steel Company of Khuzestan, who used the random sampling method to collect data from a standard questionnaire and to test the hypotheses of the research, the method of structural equations and PLS software version 4 were used. Is. The results of the research show that managerial relationships have an effect on business model innovations with a value of (β=0.841). Also, management relationships have an effect on the company's performance with a value (β=0.686) and finally, business model innovations have an effect on the company's performance with a value (β=0.810). Also, management relationships through business model innovations have an effect on company performance with a value of (0.640). And environmental turbulence has affected the relationship between management relationships and company performance with a value of (0.150). Managerial relationships are effective in accessing limited resources and also obtaining the required information in the field of research and development, which can be used to achieve innovation and react to changes in turbulent markets, and in this way, it can improve performance. The company helped.
_||_